Wśród propozycji stowarzyszenia „Miasto Jest Nasze”, które mają ułatwić znalezienie miejsca postojowego w stolicy, jest poszerzenie strefy płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN) i podniesienie opłaty za zostawienie auta w SPPN – poinformowało w czwartek stowarzyszenie.
Jak powiedział PAP prezes zarządu MJN Jan Mencwel, rozwiązania przygotowane przez stowarzyszenie bazują na zachodnioeuropejskich wzorcach. „Rozwiązania mają poprawić sytuację warszawiaków związaną z parkowaniem” – dodał.
Wśród propozycji MJN znalazło się rozszerzenie strefy płatnego parkowania oraz wyznaczenie śródmiejskiej strefy parkowania (obowiązującej także w weekendy), a także wprowadzenie opłaty w strefie śródmiejskiej według taryfy: 6 zł pierwszą godzinę oraz czwartą i kolejną, 7 zł za drugą godzinę oraz 8 zł za trzecią godzinę.
Kolejne punkty planu „Nowego Ładu Parkingowego dla Warszawy” to określenie godzin płatnego parkowania, wprowadzenie preferencyjnego abonamentu dla parkowania w miejscu zamieszkania, podwyższenie opłaty za parkowanie bez biletu oraz wyznaczenie punktów dostaw i rozładunku wraz z jasno wyznaczonymi godzinami dostaw.
Jak informuje MJN, tworząc plan „Nowego Ładu Parkingowego dla Warszawy” stowarzyszenie bazowało na danych GUS, według których w stolicy zarejestrowanych jest ponad 1 200 000 samochodów. Jednocześnie w strefie płatnego parkowania miejsc postojowych jest ok. 30 tys., a samych abonamentów dla mieszkańców jeszcze więcej.
Stowarzyszenie liczy, że plan pomoże zwiększyć dostępność wolnych miejsc parkingowych, ograniczyć ilość zanieczyszczeń i natężenia hałasu, jak również poprawić płynność ruchu w stolicy.
kub/ mark/