[Aktualizacja, 14.01.2021 g. 15:13] Na czwartkowej sesji akcje CD Projektu wyraźnie drożeją. Za jedną trzeba zapłacić 270,5 zł, czyli aż o 8,2 proc. więcej niż na środowym zamknięciu. To wciąż jednak poziomy wyraźnie oddalone od maksimów z 7 grudnia 2020, które wyniosły 464,2 zł.
W czwartkowym oświadczeniu Iwiński, w imieniu zarządu CD Projektu, przeprosił za nieudaną premierę.
"Proszę, nie wińcie naszych zespołów (pracowników - PAP) za to co się stało. To niesamowicie utalentowani i pracowici ludzie. Ja i cały zarząd podejmujemy ostateczne decyzje i to my zdecydowaliśmy o premierze gry" - powiedział.
Wiceprezes przyznał, że studio nie doceniło, jak trudnym zadaniem będzie stworzenie wersji "Cyberpunk 2077" na konsole poprzedniej generacji PlayStation i Xbox.
Iwiński poinformował, że testy prowadzone przez spółkę nie wykazały dużej części problemów, które są obecne w grze na konsolach Sony i Microsoftu.
"Zbliżając się do premiery widzieliśmy istotną poprawą każdego dnia i wierzyliśmy, że zdążymy z poprawkami" - powiedział.
Dodał, że ze względu na trwające do ostatniej chwili prace nad poprawki przy wersjach konsolowych, spółka udostępniła recenzentom 8 grudnia tytuł jedynie na komputery PC.
Wiceprezes CD Projektu podał też, że negatywnie na produkcję gry wpłynęła praca zdalna spowodowana pandemią COVID-19.
"Spodziewajcie się regularnych, większych i mniejszych, patchy. Pierwsza aktualizacja pojawi się w ciągu dziesięciu dni, a w kolejnych tygodnia wydamy kolejny, większy patch" - powiedział Iwiński w materiale wideo opublikowanym na Twitterze.
Po wydaniu pierwszych aktualizacji, CD Projekt zamierza udostępnić graczom darmowe dodatki do gry (tzw. DLC).
"W przypadku darmowych dodatków naszym planem było wydanie ich zaraz po premierze gry, podobnie jak zrobiliśmy w przypadku 'Wiedźmina 3'. Zdecydowaliśmy się jednak skupić najpierw na najważniejszych poprawkach, a DLC zostaną wydane po nich" - powiedział Iwiński.
Wiceprezes podał, że wersja "Cyberpunka" na konsole nowej generacji - PlayStation 5 i Xbox Series S/X - jest planowana na drugą połowę tego roku.
- Poza Cyberpunkiem, mamy też dodatkowe plany na przyszłość, o których powiemy więcej, kiedy będziemy na to gotowi - dodał Iwiński.
Gra z problemami
Premiera nowej gry CD Projektu odbyła się 10 grudnia. Spółka podała, że do 20 grudnia sprzedaż sięgnęła 13 mln egzemplarzy. Od debiutu "Cyberpunk 2077" kurs akcji CD Projektu spadł o 37 proc.
Problemem okazała się duża liczba błędów i kłopoty z prawidłowym działaniem gry na starszych konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W połowie grudnia Sony, producent PlayStation, usunął grę ze swojego sklepu, a Microsoft, twórca Xbox, zaproponował niezadowolonym graczom zwrot pieniędzy. Ponadto pozwy zbiorowe w związku z nieudaną premierą gry na konsolach złożyło jak dotąd pięć kancelarii prawniczych z USA.
(PAP Biznes)
kuc/