Nowe opakowania pojawią się w 3200 niemieckich sklepach Lidla już 26 sierpnia. Będą wykonane z polieastrowej siateczki (to materiał nadający się w 100 proc. do recyklingu) i będzie można włożyć do nich produkty o wadze maksymalnie 5 kg. Torby można prać w temperaturze 30 stopni.
Klient znajdzie je w dziale owocowo-warzywnym, będą pakowane po 2 sztuki i trzeba będzie zapłacić za nie 49 eurocentów. Sprzedawca, ważąc zapakowane w nowe torby produkty, odejmie 8 gramów - tyle bowiem wynosi waga torby.
"Zwłaszcza w sektorze owoców i warzyw coraz więcej klientów chce produktów nieopakowanych. Aby bezpiecznie przewieźć je do domu, oferujemy siatkę wielokrotnego użytku, której można używać zamiast klasycznej foliówki. Redukcja plastiku w naszym asortymencie jest dla nas ważna" - mówi Jan Bock, kierownik ds. zakupów w Lidl Niemcy.
Czym jest "zero waste"?
Trend "zero waste" w ostatnim czasie zyskuje wielu zwolenników. Polega on na ograniczaniu używania plastiku i próbach wytwarzania jak najmniejszej ilości odpadów, by nie zanieczyszczać środowiska.
W trend ten wpisuje się także Carrefour, który w ostatnim czasie do placówek w całej Polsce wprowadził możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań.