Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Disney+ idzie śladami Netfliksa. Platforma wprowadza tańszy pakiet z reklamami

Disney+, podobnie jak Netflix, wprowadza nowy abonament z reklamami. Subskrypcja będzie tańsza od standardowego pakietu. Jednocześnie amerykański gigant podwyższa ceny za obie wersje dostępu do platformy streamingowej. 

fot. Diego Thomazini / Shutterstock

Disney+, który szturmem wdarł się na polski rynek i w ciągu kilku miesięcy zgromadził przed ekranami blisko 4,5 mln widzów, stawia na pakiet z reklamami, choć na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. Cena nowego abonamentu wynosi 7,99 dolarów miesięcznie (ok. 36 zł). Do tej pory taka opłata pobierana była za subskrypcję podstawową - bez reklam. Obecnie jej koszt kształtuje się na poziomie 10,99 dolarów miesięcznie (ok. 49 zł). 

reklama

Pojedynczy spot potrwa od 15 do 45 sekund. Na każdą godzinę oglądania materiałów na Disney+ przypada łącznie ok. 4 minut reklam. Amerykański konglomerat z branży rozrywkowej, za którego sterami ponownie stoi Bob Iger, idzie w ślady Netfliksa. Platforma w listopadzie br. zdecydowała się na wprowadzenie spotów reklamowych do swoich materiałów.

Początkowo nowy pakiet na Disney+ będzie dostępny wyłącznie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Od przyszłego roku zostanie rozszerzony na inne kraje. 

"Dzisiejsza premiera to przełomowy moment dla Disney+, stawiamy wybór konsumentów na pierwszym miejscu. Dzięki nowym ofertom wspieranym reklamami jesteśmy w stanie zapewnić naszym użytkownikom większą elastyczność, tak by mogli cieszyć się pełnym zakresem i głębią niesamowitych opowieści od The Walt Disney Company" - skomentował Michael Paull, prezes Direct to Consumer, cytowany w oświadczeniu firmy. 

Dominika Florek

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty