

Customer Relationship Management, czyli CRM, można opisać na wiele sposobów. Na pewno jest to system informatyczny, który pozwala organizacji lepiej zarządzać relacjami z klientami. Spoglądając na zagadnienie bardziej kompleksowo, CRM to również narzędzie do utrzymania i budowania lepszych relacji. Są to odpowiednie procedury obowiązujące wszystkich, którzy mają kontakt z klientem. W organizacjach kliento-centrycznych, mogą to być procesy obowiązujące również w działach back-office, dzięki którym rośnie satysfakcja klientów z dostarczanych im produktów oraz usług. CRM to także czynności biznesowe, dzięki którym organizacja dowiaduje się więcej o potrzebach klienta - jawnych i ukrytych. Jest również w stanie generować wartość dodaną z punktu widzenia klienta.
Sygnity podchodzi do CRM kompleksowo. Dzięki doświadczeniu i eksperckiej wiedzy naszych pracowników wiemy jak te procesy wyglądają u naszych klientów. Nie tworzymy procesów dla pracowników działu sprzedaży, ale tworzymy systemy, które dopasowują się do ustalonych procedur oraz procesów.
Głównym zadaniem systemu CRM zaprojektowanego przez Sygnity jest optymalizacja i wsparcie już istniejących procesów sprzedażowych i marketingowych. „Dobrze zaprojektowany system pozwala organizacji na bardziej spersonalizowany kontakt z klientem bez podnoszenia dodatkowych kosztów i znacznego wydłużania procesów. Klient musi mieć poczucie, że przed wygenerowaniem wiadomości czy wykonaniem telefonu właściwie przygotowaliśmy się do kontaktu.” – mówi Łukasz Wojdyła, Menedżer Wsparcia Sprzedaży w Sygnity. Zaawansowana automatyka oraz łatwy i czytelny menadżer zadań, stanowiący część sytemu Sygnity.CRM pozwala na osiągnięcie takiego efektu.
Maksymalizacja informacji widocznej na pojedynczym ekranie daje szersze spojrzenie na klienta lub grupę klientów i dostarcza praktycznie wszystkich danych niezbędnych do efektywnej rozmowy. Takie podejście nie zdałoby egzaminu bez odpowiedniego przygotowania i przefiltrowania informacji przekazywanej użytkownikowi systemu. Wiedza Sygnity o procesach biznesowych, pozwala na dobór informacji, które w danym procesie mają największe znaczenie. Wszystkie elementy interfejsu są proste i czytelne, a ścieżka dostępu do kolejnych informacji jest prosta i ograniczona do jednego kliknięcia.
Automatyzujemy z głową
System Sygnity wspiera automatyzację procesów komunikacji z klientem nie dehumanizując ich. Pomaga dobrać grupę klientów tak, aby doradca mógł nawiązać osobiste relacje i nie wpadł w pułapkę spamowania klientów. System wspiera segmentację klientów w czasie rzeczywistym i pozwala łatwo i dynamicznie dobrać grupę odbiorców, z którymi chcemy się skontaktować, według zdefiniowanych parametrów.
System CRM pomaga doradcom w optymalnej organizacji i zarządzaniu czasem pracy, m.in. poprzez automatyzację zadań związanych z kalendarzem, np. powiadamianie o przeterminowanych zadaniach i kontaktach.
Dodatkową cechą wyróżniającą system zaprojektowany przez Sygnity jest możliwość zarządzania komunikacją między dyrektorem i jego zespołem poprzez komunikaty dzienne lub tygodniowe oraz odpowiednie raporty.


Duża ilość danych nie gwarantuje zwiększenia sprzedaży
W większości organizacji konieczne jest zarządzanie relacjami i komunikacją zarówno z klientami indywidualnymi, jak i instytucjonalnymi. Sprawny system CRM musi weryfikować oraz udostępniać w odpowiedni sposób informacje o każdym typie klienta. W przypadku klienta indywidualnego powinien ułatwiać odniesienie się do osobistych preferencji klienta, natomiast w wypadku klienta korporacyjnego udostępniać informacje biznesowe, dotyczące całej organizacji, jak np. budżet czy wybrane elementy sprawozdania finansowego. CRM oferowany przez Sygnity wyróżnia się na rynku unikalnym sposobem zarządzania i prezentacji użytecznych danych. Zakres informacyjny dostępny dla użytkowników systemu jest dodatkowo rozszerzony o dane dotyczące otoczenia klienta. Każda z osób stanowiących otoczenie klienta może być nowym leadem. System Sygnity.CRM pozwala zarejestrować poprawnie powiązanie klienta z jego otoczeniem.
W związku z ogromną ilością danych nowoczesne systemy muszą udostępniać odpowiednie narzędzia do przeszukiwania zgromadzonej wiedzy. Dzięki odpowiedniej strukturze informacji zawartych w systemie, handlowcy mogą dzielić się wiedzą, a dyrektor sprzedaży może zarządzać efektywnością sprzedaży. Zakres dostępu do informacji ustalany jest na poziomie roli pełnionej w organizacji (Role Based Access Management) i może być dodatkowo spersonalizowany.
„To co wyróżnia Sygnity.CRM na tle innych systemów tej klasy, to traktowanie każdego zadania jako procesu. Od trywialnego, jednokrokowego dla prostych zadań po skomplikowane, składające się z wielu kroków i różnych ścieżek obsługi.” – podkreśla Witold Tomczak, Menedżer Produktu w sektorze Bankowo-Finansowym Sygnity. System domyślnie oferuje podział zadań na oddziałowe (bez powiązania z klientem), sprzedażowe i nie sprzedażowe. Można oczywiście rozbudować system o własne typy zadań, które mogą mieć wpływ na kontakt z klientem, np. zadania dedykowane dla zespołów: telefonicznego wsparcia sprzedaży, marketingu lub obsługującego reklamacje. System pozwala monitować i rejestrować wszystkie kontakty z danym klientem.
Wzrost satysfakcji klienta z oferowanych produktów i usług
System CRM musi wspierać zarządzanie klientem oraz procesem sprzedażowym. Podstawową funkcją powinna być wspomniana już wcześniej łatwa segmentacja klientów oraz łatwy i wygodny podgląd produktów u klientów lub dowolnie definiowanych grup klientów. System Sygnity.CRM podpowie także produkty, które są komplementarne do już nabytych.
Wysokiej klasy CRM pozwala również na zarządzanie zgodami klienta, formami komunikacji z klientem, oraz częstotliwością kontaktu. Wszystko po to, aby ustalić strefę komfortu naszego klienta. Wszelkiego rodzaju dokumenty dotyczące klienta i podpisane przez niego zgody również mogą się znaleźć w systemie CRM, łącznie z procesami dotyczącymi obiegu i archiwizacji dokumentów. Pozwala to na ograniczenie liczby systemów, do których dostęp muszą mieć pracownicy działu sprzedaży i marketingu. Dzięki temu klient będzie obsłużony lepiej i szybciej przy jednoczesnej redukcji kosztów.
Dobry system CRM sprawia, że klient dostrzega personalizację usług, z których korzysta. Modułowe rozwiązanie Sygnity, wykorzystane innowacyjne rozwiązania i najnowsze technologie, takie jak HTML5, CSS#, AngularJS umożliwiają dostosowanie systemu do specyficznych potrzeb każdej organizacji i łatwe wdrożenie.

