Program naprawczy przewidywał skupienie się na produktach wysokomarżowych. W efekcie przychody po trzech kwartałach są niższe niż rok temu, natomiast wyniki finansowe zdecydowanie lepsze. Marża brutto na sprzedaży wzrosła do 35,1% (o 6,9 p.p. więcej niż; przed rokiem), a marża operacyjna do 5,8% (o 8,5 p.p. wyżej niż przed rokiem).
Porządkowanie Grupy Kapitałowej TelForceOne, polegające m.in. na optymalizacji modelu dystrybucji, integracji i konsolidacji magazynów, outsourcingu usług księgowych i informatycznych oraz zastosowaniu zaawansowanych narzędzi controllingowych, pozwoliło na obniżenie w ciągu roku kosztów ogólnego zarządu o 17,5%, a kosztów sprzedaż;y o 35%.
„Intensywny program naprawczy zakończył się sukcesem.” – powiedział Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu TelForceOne – „Wychodzimy z niego jako grupa kapitałowa o wzmocnionej strukturze, doskonale pilnowanych kosztach oraz z silnymi powiązaniami w wielu skutecznych kanałach dystrybucyjnych, a na dodatek mająca w swoim portfolio prawdziwą perłę – telefony marki myPhone, które w ciągu roku zostały doskonale przyjęte przez użytkowników.”
TelForceOne poprzez swoją spółkę zależną wprowadził do końca III kwartału 2009 roku 14 modeli telefonów myPhone, a kolejne 3 modele są w trakcie wprowadzania. Po roku od premiery, myPhone jest zdecydowanym liderem w dwóch kategoriach: opanował 60% rynku telefonów obsługujących dwie karty SIM oraz 70% rynku telefonów dla seniorów, którego wielkość w Polsce jest szacowana na 5 mln osób. Przychody ze sprzedaży telefonów myPhone rosną średnio po ok. 44% kwartalnie.
źródło: Euro RSCG Sensors