Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 55,9 mln zł wobec 30,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 47,6 mln zł zysku netto.
Wynik EBITDA grupy wyniósł 104,4 mln zł i był wyższy rdr o 52,5 proc. Konsensus PAP Biznes zakładał 93,8 mln zł EBITDA.
EBIT wyniósł 79,3 mln zł wobec 46,3 mln zł rok wcześniej i był 14,3 proc. lepszy od oczekiwań na poziomie 69,3 mln zł.
Przychody grupy wyniosły 1,29 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,26 mld zł i wobec 0,9 mld zł rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 20,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2017, podczas gdy w pierwszym kwartale rok temu było to 12,6 proc.
"Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale" - poinformowała spółka w raporcie.
Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 23,1 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 8,1 proc. i była o 0,6 pkt proc. wyższa rdr.
Dług netto grupy na koniec pierwszego kwartału wyniósł 569,8 mln zł, co oznacza wzrost o 85,0 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2017 roku i wzrost o 6,5 mln zł w stosunku do 31 marca 2017 roku.
Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł na koniec marca 1,3x.
Sieć marketów Dino powiększyła się w pierwszym kwartale o 25 nowych sklepów i na koniec marca liczyła 800 placówek.
"W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Szymon Piduch.
Grupa podała w raporcie, że łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec marca osiągnęła poziom 305,6 tys. m kw. wobec 242,7 tys. m kw. rok wcześniej, co oznacza wzrost rdr o 26 proc.
Dino przypomniało w komunikacie, że - zgodnie z przyjętą strategią - planuje przekroczyć liczbę 1.200 sklepów do końca 2020 roku.
Dalszą ekspansję sieci wspierać ma budowane czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Spółka podała, że magazyn o powierzchni 45.000 m kw. ma zostać uruchomiony w trzecim kwartale 2018 roku.
Grupa podała w raporcie, że w pierwszym kwartale poniosła nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 113 mln zł, uwzględniając środki trwałe w budowie (w 2017 roku był to poziom ok. 67 mln zł). (PAP Biznes)
sar/ jtt/
























































