Budżet KGHM zakłada, że spółka przeznaczy w tym roku 2,35 mln zł. na kreowanie wizerunku w mediach. Z tego „Trybuna” ma dostać 450 tys., „Przegląd” – 400 tys. a „Nowy Tygodnik Popularny” – 120 tys. zł. Pieniądze maja trafić także do mediów działających tylko na terenie zagłębia Miedziowego. Dyrektor Public Relations KGHM Jan Kurasz zastrzega jednak, że choć budżet został już zatwierdzony żadne umowy nie zostały jeszcze podpisane.
Decyzje o sponsorowaniu opiniuje siedmioosobowy zespół a następnie zatwierdza je dwóch członków zarządu. Gdy kwota przekracza 250 tys. złotych decyzję musi poprzedzić uchwała zarządu. Nie powinno być to trudne w przypadku lewicowych wydawnictw ponieważ dwóch członków zarządu KGHM jest członkami Stowarzyszenia Sojuszu Lewicy Demokratycznej, którego celem jest wspieranie idei lewicowych.
Dyrektor Kurasz (także członek Stowarzyszenia SLD) wyjaśnia, że w zamian wydawnictwa przeznaczą na teksty o firmie po dwie strony miesięcznie. Dyrektor jest ponadto zadowolony z dotychczasowej współpracy z „Przeglądem”. Na jego łamach można było przeczytać na przykład następującą relację z wizyty w KGHM sejmowej komisji skarbu państwa: „Wyniki są rzeczywiście godne uznania. (...) Wartość akcji spółki osiągnęła rekordową wysokość. Rekordy wydobywcze i przetwórcze nie pociągnęły za sobą żadnych skutków ujemnych. (...) Z pozycji truciciela firma przeszła na pozycję Lidera Polskiej Ekologii. (...) Na terenie huty dziś ptaki wiją gniazda, a wokół zakładów wyrósł las.”
„Przegląd” nie informuje jednak które teksty są sponsorowane.
Dyrekcja KGHM zadowolona jest także ze współpracy z „Trybuną”. Dyrektor Kurasz podkreśla, ze w 2004 roku współpracowano także z „Tygodnikiem Solidarność”. W tegorocznym budżecie planów współpracy z tygodnikiem jednak już nie ma.
A.O.