"Z badania EY wynika, że wdrożenie sztucznej inteligencji zakończone sukcesem zmienia nastawienie firm do tej technologii. Organizacje, które przeszły ten proces, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel – w sumie zadeklarowało tak 89 proc. ankietowanych. To niemal dwukrotnie wyższy odsetek niż w przypadku ogółu badanych firm" - napisano w omówieniu raportu.
Z badania EY wynika, że ankietowani, którzy już wdrożyli rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji są bardziej skłonni rozwijać je lub opracowywać nowe wewnątrz organizacji.
"Ponad 1/3 przedsiębiorstw z tej grupy (35 proc.) zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy wcielić w życie swoje własne narzędzia związane z AI. Rezygnacja z gotowych rozwiązań z rynku to nie tylko szansa na zbudowanie swojej przewagi konkurencyjnej, ale również wartość dodana w postaci wzmacniania kompetencji wewnętrznych zespołów" - napisano.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie sierpień – wrzesień 2023 roku na próbie 501 dużych i średnich przedsiębiorstw działających w branżach produkcyjnej, usługowej i handlowej. (PAP Biznes)
seb/ osz/