Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Na gry wydajemy więcej niż na podróże. Młodzi chcą być gamingowymi influencerami

Wojciech Boczoń

Organizacja Visa opublikowała raport na temat wydatków konsumentów m.in. na gry wideo. Wydatki na rozrywkę w branży gier urosły w ostatnim roku bardziej, niż te przeznaczone na podróże, modę czy kino i teatr. W badaniu sprawdzono też zarobki influencerów branży gamingowej. Co czwarty zarabia już około 5 tys. miesięcznie i liczy na wzrost w tym roku.

fot. Wojciech Boczoń / Bankier.pl

"Nowe dane Visa pokazują, że wydatki posiadaczy kart Visa na rozrywki związane z grami w Europie zwiększyły się o 16,7% w 2024 r. w porównaniu do roku poprzedniego. Oznacza to jednocześnie o 40% wyższe tempo wzrostu niż ogólny wzrost wydatków posiadaczy kart Visa" - czytamy w informacji prasowej.

reklama

Analitycy zwracają uwagę, że gracze wydają więcej i dokonują większej liczby transakcji w porównaniu do przeciętnego posiadacza karty Visa w Europie. Najwięcej na gry wydają Hiszpanie, a Węgrzy dokonują średnio największej liczby transakcji.

Z badania wynika także, że rośnie wpływ influencerów na zakupy związane z grami. Co czwarty polski gracz przyznaje, że jutuberzy i streamerzy mają dla niego istotny wpływ w podejmowaniu decyzji zakupowych. Prawie połowa graczy angażuje się w działalność twórców gamingowych, na przykład oglądając ich filmy, przynajmniej raz w tygodniu.

Kim chcesz zostać, jak dorośniesz? Influencerem gamingowym

Z raportu Visa wynika, że już 1/5 graczy streamuje, a blisko 18 proc. udostępnia treści związane z grami w mediach społecznościowych. Spośród osób tworzących treści, ponad 1/5 uważa się za „twórców treści gamingowych”, a więcej niż połowa rozważyłaby zostanie nimi w przyszłości. Ponadto, jak pokazuje badanie Visa – ponad 85 proc. graczy uważa, że ścieżka kariery influencera w branży gier stała w ciągu trzech ostatnich lat bardziej atrakcyjna.

Raport pokazuje, że na grach można zarabiać. Już teraz co trzeci twórca cyfrowy zarabia na swojej działalności, a kolejne 59 proc. chciałoby to robić. Najczęstszymi czynnikami generującymi dochody influencerów są: subskrypcje (44 proc.), zakupy konsumentów (41 proc.) oraz współprace z markami (41 proc.).

Niemal 1/4 z osób, które zarabiają na tworzeniu treści, otrzymuje za to wynagrodzenie przekraczające około 5 000 zł miesięcznie, a ponad 9 na 10 uważa, że ich przychody znacznie wzrosną w ciągu następnego roku.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Wyzwania dla twórców cyfrowych

Analitycy Visy wskazują, najważniejsze wyzwania dla twórców cyfrowych z branży gier. Przede wszystkim jest to dbanie o przychody, czyli regularne wpływy. Oprócz tego rozwijanie bazy odbiorców i przyjmowanie płatności od konsumentów (widzów). Z kolei ci, którzy tworzą treści, ale jeszcze na nich nie zarabiają, wymieniają wśród wyzwań m.in. wspomniane już wcześniej rozwijanie i utrzymywanie bazy odbiorców, pozyskiwanie sponsorów czy nawiązywanie współpracy z markami, zrozumienie zasad konkretnej platformy, a także tworzenie angażujących treści i zarządzanie stresem oraz radzenie sobie z techniczną stroną tworzenia treści, w tym z konfiguracją streamingu czy montażem.

Co ciekawe, 8 na 10 graczy z Polski uważa, że granie, oglądanie materiałów lub tworzenie treści związanych z gamingiem lub esportem poprawia ich umiejętności w obszarze rozwiązywania problemów. Co więcej, twórcy treści gamingowych podzielają ten pogląd – 7 na 10 z nich wskazuje, że dzięki tego typu aktywnościom doskonalą oni swoje umiejętności cyfrowe oraz w zakresie projektowania stron internetowych.

Źródło: Visa

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty