Użytkownicy sieci Virgin Mobile od rana zgłaszają problemy z działaniem sieci. Nie mogą wykonywać połączeń, dostępne są tylko numery alarmowe. Sieć Virgin potwierdziła, że awaria jest usuwana i aktualnie dotyka jeszcze około połowy klientów. Przyczyna awarii w sieci Virgin nie leży po stronie sieci Play – wyjaśnia Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.
[Aktualizacja]: Awaria została usunięta, a usługi dla klientów - przywrócone - poinformowała po godz. 15 sieć Virgin Mobile. Sieć zaoferowała swoim klientom prezenty w ramach rekompensaty za brak możliwości korzystania z usług.
Jak potwierdził w rozmowie z Bankier.pl Mateusz Piotrowski, rzecznik sieci Virgin Mobile, w nocy faktycznie rozpoczęła się awaria, w wyniku której użytkownicy nie mogą wykonywać połączeń, a w wyniku dużej liczby telefonów od klientów są trudności z dodzwonienem się na infolinię sieci. Dział IT pracuje już nad jej usunięciem, nie jest jednak znany przewidywany czas usunięcia awarii. „Awaria spowodowana jest problemem w komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową. W chwili obecnej pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich usług” – twierdzi Piotrowski. "Części klientów ok. 50% zostały już przywrócone. W dniu dzisiejszym przekażemy jeszcze dodatkową obszerniejszą informacje dotyczącą dzisiejszej sytuacji" - poinformował nas rzecznik Virgin Mobile w czwartek po południu.
Użytkownicy wirtualnego operatora Virgin Mobile od rana zgłaszają problemy z zasięgiem w swojej sieci. W efekcie nie mogą wykonywać połączeń telefonicznych, jest możliwość wykonywania tylko połączeń alarmowych. Pod najnowszym wpisem sieci na profilu na Facebooku zebrało się już kilkadziesiąt komentarzy informujących o problemach w sieci.
„Sieć nie działa!!! Zet jakiejkolwiek informacji!!! Zero kontaktu z infolinią. XXI WIEK a coraz większa żenada!!!!” – pisze jeden z użytkowników sieci. „Wiadomo coś? Jestem w 9 miesiącu ciąży i wolałabym ten zasięg mieć..” – donosi inna użytkowniczka. „Ludzie, przestańcie sarkać. Rozumiem ból, też jestem odcięta, ale chyba nie zrobili tego specjalnie. Zdarza się. Oby szybko wróciło. Miłego dnia dla wszystkich” – zdenerwowanych użytkowników próbuje uspokoić inna osoba.
Sieć Virgin Mobile to wirtualny operator komórkowy. To oznacza, że nie ma on własnej infrastruktury telekomunikacyjnej w postaci nadajników. Zamiast tego korzysta z nadajników operatorów, którzy swoje nadajniki posiadają. Jak czytamy na stronach Virgin Mobile, podstawowym operatorem, na którego nadajnikach działa sieć Virgin, jest sieć komórkowa Play. Ale Virgin korzysta także z nadajników T-Mobile oraz Orange. Jednak, jak informują użytkownicy, próba zmiany na sieć nadajników innego operatora nie przynosi efektu.
Idąc tym tropem, sprawdziliśmy raporty na temat awarii w sieci Play, jakie zbierane są w serwisie Downdetector. I faktycznie, liczba raportów o awariach w sieci Play znacznie wzrosła w ciągu ostatniej doby. Jednak jest to zaszłość z danych czasów, kiedy to sieć Virgin Mobile korzystała tylko i wyłącznie z infrastruktury sieci Play – wynika z wyjaśnień udzielonych nam przez Marcina Gruszkę, rzecznika sieci Play.
W tej chwili taka sytuacja nie ma już miejsca. Virgin Mobile samodzielnie zarządza już swoją siecią i przyczyna awarii leży tylko i wyłącznie po stronie sieci Virgin Mobile. Najprawdopodobniej użytkownicy sieci Virgin Mobile wciąż jednak kojarzą sytuację z przeszłości. A że w serwisie Downdetector nie można zgłosić awarii, bo nie ma profilu sieci Virgin Mobile, więc efektem są zgłoszenia klientów Virgin pozostawiane w profilu sieci Play. Marcin Gruszka zapowiedział, że podejmie odpowiednią interwencję, aby zmienić ten stan rzeczy.
Marcin Dziadkowiak