"Wzrost sprzedaży netto kwartał do kwartału był odzwierciedleniem wzrostu we wszystkich segmentach geograficznych Spółki oraz we wszystkich głównych liniach produktowych. Największy wzrost wśród linii produktowych zanotowały smartfony oraz akcesoria i multimedia, które wzrosły odpowiednio o 93 proc. i 38 proc. w porównaniu do III kwartału 2019 roku" - podano w raporcie.
"Jeśli chodzi o marki własne, produkty Prestigio i Canyon sprzedawały się dobrze. W kolejnych kwartałach spodziewamy się wzrostu przychodów Perenio. Tym samym udział przychodów z marek własnych wzrósł do 7-8 proc. z około 5 proc. notowanych ostatnio" - dodano.
Asbis podał, że największe wzrosty sprzedaży odnotowano w Kazachstanie (+54,1 proc.), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (+48,6 proc. rdr) i na Białorusi (+47,7 proc.).
Zysk brutto Asbisu w trzecim kwartale 2020 roku wzrósł o 32,9 proc. do 36,1 mln USD. Marża zysku brutto wyniosła 5,83 proc. w porównaniu do 5,88 proc. rok wcześniej.
Koszty sprzedaży w trzecim kwartale wzrosły o 8,7 proc. do 11,4 mln USD, a koszty ogólnego zarządu o 11,7 proc. do 8,2 mln USD.
EBITDA Asbisu ukształtowała się w trzecim kwartale na poziomie 17,7 mln USD w porównaniu do 10,5 mln USD rok wcześniej.
Narastająco po trzech kwartałach przychody grupy wzrosły o 20 proc. do 1,5 mld USD, a zysk netto zwiększył się o 109,6 proc. do 15,1 mln USD. Prognoza zysku na 2020 rok zakłada, że wyniesie on pomiędzy 23-25 mln USD.
Asbis Enterprises to dystrybutor produktów IT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Firma jest również producentem kilku marek własnych. (PAP Biznes)
sar/ osz/