Zysk netto Śnieżki w III kw. 2019 roku wyniósł 33,8 mln zł, wzrósł 29,6 proc. rdr

Zysk netto Śnieżki przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2019 roku wyniósł 33,8 mln zł, czyli wzrósł 29,6 proc. rok do roku - poinformowała spółka w raporcie.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 246,1 mln zł, rosnąc 33,7 proc. rdr, zysk operacyjny wyniósł 44,1 mln zł (wzrost 29,4 proc. rdr), natomiast EBITDA była na poziomie 51,4 mln zł, czyli wzrosła 33,3 proc. rdr.

"Tegoroczny sezon przyniósł kontynuację pozytywnych dla Śnieżki trendów, które obserwujemy już od dłuższego czasu. W Polsce nasi klienci coraz częściej decydują się za zakup farb i lakierów z segmentu premium, w tym naszych marek Magnat oraz Vidaron. Odnotowujemy również wyższy popyt na produkty ze średniej półki cenowej, które oferujemy m.in. pod marką Śnieżka" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Piotr Mikrut, prezes FFiL Śnieżka.

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 roku grupa wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 575,6 mln zł, co oznacza wzrost o 18,8 proc. rdr. W Polsce przychody ze sprzedaży wzrosły o 4,8 proc., do 393,9 mln zł i stanowiły one 68 proc. łącznych przychodów grupy.

W okresie pierwszych 9 miesięcy 2019 roku grupa zanotowała zysk na działalności operacyjnej wysokości 87,0 mln zł (wzrost 7 proc. rdr ), wynik EBITDA w wysokości 105,8 mln zł (wzrost 11,3 proc. rdr), oraz zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 67,3 mln zł (wzrost 7,1 proc. rdr).

Marża brutto na sprzedaży wynosi 42,9 proc., podczas gdy rok wcześniej była na poziomie 42 proc.

Spółka podała, że istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży miało dołączenie do grupy węgierskiej spółki Poli-Farbe Vegyipari Kft.

i jej spółek zależnych. Po finalizacji transakcji nabycia udziałów w maju 2019 roku, rynek węgierski stał się dla grupy drugim najważniejszym rynkiem po Polsce.

Przychody Grupy wypracowane na Węgrzech wyniosły 71,6 mln zł. Na koniec września udział węgierskiego rynku w skonsolidowanych przychodach wzrósł do 12,4 proc., ale docelowo może przekroczyć 20 proc.

Snieżka podała, że w całym 2019 roku wartość rynku farb i lakierów nieznacznie wzrośnie, przy niewielkim spadku wolumenu sprzedaży rzędu 1 proc. Spółka zakłada utrzymanie się większego popytu na droższe produkty także na Węgrzech i Ukrainie.

Po trzech kwartałach 2019 roku nakłady inwestycyjne w grupie wyniosły 139,6 mln zł, czyli były o 171,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym III kwartale 2019 roku grupa wydała na rozwój 23,4 mln zł. Spółka podała, że do końca 2019 roku planowane jest zakończenie modernizacji (w tym automatyzacji) i rozbudowy linii do produkcji farb kolorowych w zakładzie Lubzinie, a w I kwartale 2020 roku – farb białych w Pustkowie. (PAP Biznes)

seb/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
SNIEZKA 1,86% 82,00
2020-01-28 11:05:56
WIG -0,05% 57 034,80
2020-01-28 11:10:00
WIG20 0,11% 2 086,18
2020-01-28 11:25:45
WIG30 0,03% 2 405,00
2020-01-28 11:25:00
MWIG40 -0,64% 3 998,13
2020-01-28 11:10:45
DAX -0,06% 13 197,08
2020-01-28 11:23:00
NASDAQ -1,89% 9 139,31
2020-01-27 22:03:00
SP500 -1,57% 3 243,63
2020-01-27 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.