Spóźnialscy zapłacą więcej

Resort infrastruktury chce uzależnić stawki dostępu do infrastruktury kolejowej od punktualności pociągów.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, wdrażając unijne dyrektywy, szykuje sporo zmian. Dotyczą m.in. zasad naliczania stawek, które przewoźnicy płacą zarządcy torów. Projekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym, opracowany niedawno przez resort, przewiduje rekompensaty dla operatora pociągu, jeśli spóźnienie wynika z winy zarządcy infrastruktury. Ten zaś może otrzymać zadośćuczynienie za zablokowanie sieci na przykład z powodu awarii pojazdu. Może także uzależnić wysokość stawek dostępu do torów od jazdy pociągów zgodnie z rozkładem jazdy.

Remontowy rozkład

Przepisy budzą sporo kontrowersji. — W okresie realizacji wielu projektów modernizacyjnych w sieci kolejowej, których spodziewamy się w najbliższych latach, utrzymanie zaplanowanych terminów przejazdu na wielu odcinkach może się nie udać. Będą wzajemne roszczenia, a w skrajnym przypadku karanie przewoźników wyższymi stawkami dostępu do infrastruktury — uważa Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu"

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,2% IV 2019
PKB rdr 4,9% IV kw. 2018
Stopa bezrobocia 6,1% I 2019
Przeciętne wynagrodzenie 4 931,8 zł I 2019
Produkcja przemysłowa rdr 9,2% IV 2019

Znajdź profil