i ugruntowanej opinii wśród internautów. 2012 rok będzie okresem dalszego rozwoju rynku” - mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.pl.
Podsumowanie wyników w 2011 r.
Miniony rok był dla branży e-handlu okresem stabilnego wzrostu. Wraz z wciąż rosnącą świadomością konsumentów, poszerzaniem rynkowej oferty (nowe branże, nowi gracze) oraz pojawianiem się kolejnych udogodnień (wygodne formuły płatności i dostawy, usługi dodatkowe etc.), rynek w naturalny sposób wciąż się powiększa.
Strategia NEO24.pl na 2011 r. skoncentrowała się na utrzymaniu pozycji lidera internetowej sprzedaży RTV AGD, w warunkach generalnego rozwoju całej branży. Sklep nie tylko po raz kolejny zamknął rok na pozycji niekwestionowanego numeru 1, notując średnio 20%-wą przewagę nad konkurentami, ale także odnotował wysokie wyniki wzrostu. Do kluczowych ruchów biznesowych NEO24.pl, które zadecydowały o sukcesie w 2011 r., należały:
- Powiększenie o ponad 20% asortymentu produktów (obecnie ponad 30 tysięcy indeksów w ofercie), które daje znaczną przewagę rynkową nie tylko nad konkurencją w sieci, ale przede wszystkim nad popularnymi tradycyjnymi marketami, które nie są w stanie zaoferować Klientowi takiego wyboru w jednym miejscu
- Utrzymanie konkurencyjnej polityki cenowej
- Koncentracja na najwyższej jakości obsługi, która zapewnia sklepowi ugruntowaną opinię wśród internautów, a co za tym idzie - kluczową w sieci wiarygodność
- Wprowadzenie nowych usług dodatkowych
- Rozbudowanie sieci naziemnych punktów odbioru
Dzięki tym ruchom, NEO24.pl zwiększył o kolejne 30% ruch na platformie www, przekraczając liczbę 800 tysięcy zrealizowanych zamówień, a także odnotował dwucyfrowy wzrost obrotów.
2012 rok będzie należał do najsilniejszych graczy
Istotnym trendem, który dał się zaobserwować w 2011 roku, jest zmiana akcentów
w oczekiwaniach konsumentów wobec zakupów internetowych. Obok niższych niż w handlu tradycyjnym cen, które generują generalny przepływ Klientów do e-sklepów, kluczowe znaczenie zyskały dodatkowe parametry, decydujące o wyborze konkretnego sklepu,
w którym konsument decyduje się na zakup. Tendencję tę potwierdzają internetowe statystyki - w tym rosnące znaczenie forów, rekomendacji internautów i ich opinii na temat danego sklepu.
„Niskie ceny są oczywiście wciąż silną stroną, która przyciąga do nas Klientów, ale pozycję lidera branży zawdzięczamy także najszerszej ofercie, niezawodnym dostawom
i ugruntowanej opinii wśród internautów. Przy rosnącej świadomości konsumentów, którzy wiedzą już jakie oczekiwania postawić, sukces w branży w kolejnych latach będzie należał tylko do najsilniejszych, profesjonalnych graczy, którzy przy masowej skali sprzedaży, będą jednocześnie w stanie zapewnić najwyższe standardy. To poziom osiągalny tylko dla największych e-sklepów z wieloletnim doświadczeniem w handlu internetowym i związanej
z nim logistyce” - mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.pl.
Na czoło kwestii, na które szczególnie zwracają uwagę Klienci, wysuwają się trzy parametry:
- Przede wszystkim - wiarygodność sklepu, szczególnie na polu terminowości dostaw
i jakości obsługi związanej z dostawą. - Zaoferowanie wyboru kilku czasowych i kosztowych opcji dostawy (paczkomaty
i kurier, ale też punkty osobistego odbioru, z których w niektórych okresach roku korzysta nawet połowa Klientów) oraz płatności (w tym kluczowa opcja płatności dopiero przy odbiorze - szczególnie za droższy sprzęt). - Szeroki wybór produktów - Klienci coraz częściej szukają bardzo konkretnych modeli, linii kolorystycznych, niestandardowych wymiarów, rozbudowanych funkcjonalności. Duży sklep internetowy może zaoferować „półkę” o niekończącej się pojemności - i w tym leży bardzo duża przewaga nad tradycyjnymi marketami, które ogranicza powierzchnia magazynowa przypisana do danej lokalizacji.
Źródło:Informacja prasowa