REKLAMA
PIT 2023

Answear zadowolony ze sprzedaży w okresie Black Week

2023-11-29 14:18
publikacja
2023-11-29 14:18

Answear ocenia, że sprzedaż w okresie Black Week była zadowalająca. Firma pozytywnie ocenia perspektywy całego czwartego kwartału - poinformowali przedstawiciele spółki.

Answear zadowolony ze sprzedaży w okresie Black Week
Answear zadowolony ze sprzedaży w okresie Black Week
fot. Krystian Maj / / FORUM

"Baza listopada i grudnia z ubiegłego roku jest wysoka, więc trudno będzie znacząco ją pobić, ale generalnie jesteśmy pozytywnie nastawieni do rynku i możliwości sprzedażowych" - powiedział podczas webinaru prezes Krzysztof Bajołek, pytany o perspektywy dla czwartego kwartału.

"Rynek nie jest jeszcze konsumpcyjnie chłonny, konsumenci trochę jednak odczuwają kryzys, łatwo pewnie nie będzie na rynku, ale jesteśmy optymistycznie nastawieni. Przynajmniej pogoda sprzyja. Może być całkiem dobrze" - dodał.

Wiceprezes Jacek Dziaduś poinformował, że okres Black Week był dla spółki udany.

"To był dobry okres, jeśli chodzi o sprzedaż. Cały Black Week i cała druga połowa listopada jest zadowalająca" - powiedział.

Po trzech kwartałach tego roku spółka odnotowała wzrost przychodów o 36 proc. rdr do kwoty 830 mln zł, a zysk netto wzrósł o 25 proc. rdr, do 7 mln zł. EBITDA wzrosła o 3 proc. do 39 mln zł.

Prezes Bajołek ocenił, że trzeci kwartał był dla firmy wymagający, wyniki były pod presją trudnej sytuacji rynkowej i osłabionego popytu konsumenckiego. Dodatkowo pod koniec III kwartału sprzedaży nie sprzyjała też pogoda.

Rentowność w III kw. była obciążona kosztami poniesionymi przez markę PRM w związku z otwieraniem nowych rynków, a także kosztami jednorazowymi związanymi z przejęciem. PRM miał w III kwartale 4,8 mln zł straty EBITDA.

Prezes ocenił, że integracja PRM przebiega dobrze pod względem operacyjnym i organizacyjnym. Problemem jest słabsze zatowarowanie PRM.

"Transakcję zamknęliśmy dopiero na początku czerwca i nie byliśmy w stanie złożyć zamówień na sezon jesień-zima. Przez to wyniki cierpią i będą jeszcze cierpieć. Musimy doczekać do sezonu wiosna-lato. Liczymy na poprawę oferty produktowej i zwiększenie sprzedaży" - powiedział Bajołek.

Z początkiem czerwca Answear sfinalizował przejęcie brandów w segmencie premium sneaker & streetwear Sneakerstudio i PRM, decydując o dalszym rozwoju marek pod nazwą PRM.

Pozyskanie środków na rozwój marki PRM było celem przeprowadzonej niedawno emisji akcji Answear o wartości 29 mln zł.

Answear. com to internetowy sklep multibrandowy oferujący wybór ubrań, butów i dodatków ponad 600 światowych marek. Aktualnie Answear działa na 12 rynkach - w ostatnich dniach spółka poinformowała o wejściu na rynek włoski. (PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Sprawdź kredyt hipoteczny w Citi Handlowy!

Sprawdź kredyt hipoteczny w Citi Handlowy!

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki