Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługi concierge — nie tylko dla klienta bankowości prywatnej

Usługi concierge — nie tylko dla klienta bankowości prywatnej
Spis treści

Prestiżowe konto osobiste to nie tylko wysokie opłaty za prowadzenie rachunku. To także szereg korzyści niedostępnych dla klientów korzystających ze standardowej oferty banków. Wśród nich uwagę zwracają usługi concierge (konsjerż), które mogą wyraźnie poprawić jakość życia właściciela konta. Sprawdzamy, co może bankowy asystent i czy stać nas na jego pomoc?

W ostatnich latach dynamicznie rosła liczba dobrze zarabiających Polaków, których miesięczne dochody przekraczały 7.100 zł brutto, wynika z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja XI”.

W 2019 r. było prawie 1,7 mln takich osób, a 265 tys. z nich osiągało dochody przekraczające 20 tys. złotych miesięcznie. Z kolei liczba bogatych, czyli zarabiających powyżej 50 tys. miesięcznie liczyła ponad 68 tys. osób.

Wraz ze wzrostem dochodów pojawia się naturalna potrzeba ułatwienia sobie życia. Szczególnie jeśli w grę wchodzą czynności szczególnie nielubiane lub zajmujące czas. Z drugiej strony mogą pojawić także się niecodzienne pasje i zachcianki, których realizacja wymaga skrupulatnego planowania i dostępu do odpowiedniej siatki kontaktów.

Zapotrzebowanie w tym obszarze, starają się zaspokoić profesjonalne firmy i banki, które zarówno w ramach bankowości prywatnej, jak i indywidualnej, oferują usługi concierge (pol. konsjerż). Rozwiązanie to ma na celu realizację zarówno codziennych, jak i najbardziej wyszukanych, potrzeb klienta.

Szukasz najtańszego kredytu?
Porównaj

Kim jest concierge?

Concierge nie jest wymysłem współczesnych czasów i żeby lepiej zrozumieć jego rolę musimy przenieść się do średniowiecza. Konsjerż odpowiedzialny był utrzymywanie palących się świec na korytarzach i w komnatach zamkowych. Ta z pozoru łatwa rola przeradzała się w prawdziwe wyzwanie, kiedy w licznych pomieszczeniach odbywały się zjazdy huczne uroczystości.

Z biegiem czasu concierge przejmował kolejne obowiązki związane głównie z zapewnianiem wygód gości hotelowych i mieszkańców kamienic. Choć z pozoru jego zadania są nieskomplikowanie i mało spektakularne, to zdarzają się sytuacje, kiedy concierge przeradza się w człowieka do zadań specjalnych.

Obecnie z usług konsjerża skorzystać mogą zamożni klienci banków, pracownicy małych firm i dużych korporacji, a lista zadań, które można mu powierzyć zdaje się  nie mieć końca. Grupa osób mogących skorzystać z pomocy specjalistów tego typu stale się powiększa.

Usługi concierge — na co może liczyć klient?

Rodzaje i zakres spraw, które możemy powierzyć naszemu asystentowi, jest różnorodny, a ich granice określone są w regulaminach dołączanych do umów rachunków bankowych i kart płatniczych. Do standardowych usług zaliczyć można:

  • wynajem samochodu,
  • rezerwację pokoju w hotelu i stolika w restauracji,
  • konieczność rezerwacji i dostarczenia biletów lotniczych i kolejowych,
  • rezerwację biletów na wydarzenie sportowe i kulturalne,
  • zamówienie fachowca, który usunie uciążliwą usterkę,
  • organizację imprezy okolicznościowej, jak np. urodziny,
  • organizację spotkań biznesowych,
  • ogarnięcie spraw związanych z zakupami spożywczymi.

Powyższy zestaw usług może znacząco poprawić komfort życia, ale nie są to zadania, których nie możemy podjąć się samodzielnie. Ceną jednak jest tu nasz wysiłek i poświęcony czas, dlaczego więc nie zlecić tych czynności specjaliście, który styka się z organizacją takich zadań każdego dnia.

W dalszej kolejności concierge może być poproszony o wypożyczenie lususowego samochodu lub odświeżenie garderoby klienta. W grę może też wchodzić organizacja rezerwacji zakupu unikalnego przedmiotu, którego dostępność jest mocno ograniczona.

To jednak nic w porównaniu z oczekiwaniami najbardziej wymagających klientów, tj. zorganizowanie rejsu lodołamaczem, lot wojskowym samolotem czy seans filmowy w pustej sali kinowej. Te ostatnie zdarzają się rzadko, ale dobrze obrazują, jak wyszukane mogą być oczekiwania klienta.

Konsjerż — kto może wykonywać ten zawód?

Usługi concierge obejmują szeroki zakres czynności, i jak już wiemy, oczekiwania klienta mogą być dużym zaskoczeniem, wykraczającym często poza wyobraźnię człowieka. Przede wszystkim to zajęcie odpowiednie dla osoby bardzo dobrze zorganizowanej, potrafiącej planować i dysponującej szeroką siatką kontaktów. Niezbędna jest także wszechstronna wiedza i wyobraźnia. Od strony klienta konsjerż powinien być osobą lojalną, komunikatywną i godną zaufania.

To cechy uniwersalne, które powinien posiadać concierge świadczący swoje usługi w różnych zakątkach świata. Aby podjeść do zagadnienia bardziej lokalnie, sprawdziliśmy, jakie wymagania wobec potencjalnego konsjerża mają pracodawcy. Z wybranych losowo ogłoszeń o pracę wynika, że kandydat na concierge powinien przede wszystkim posiadać:

  • doświadczenie w bezpośredniej pracy z klientem,
  • biegłą znajomość języka lub języków obcych w mowie i piśmie,
  • wysoką kulturę osobistą i nastawienie na najlepszą jakość obsługi,
  • samodzielność, otwartość, poczucie humoru i dbałość o szczegóły,
  • umiejętność pracy w dynamicznie zmieniających się warunkach,
  • odporność na stres i dyspozycyjność,
  • umiejętność pracy, często w wielokulturowym, zespole,
  • nienaganną prezencję,
  • ważny paszport.

Z oczekiwań pracodawców wyłania się obraz postać życzliwej, otwartej i gotowej na poszukiwanie najlepszych rozwiązań w krajowym i międzynarodowym środowisku. To także konieczność dbania o prezencję i dyspozycyjność. Cechy te mają sprawić, że usługa concierge będzie dla klienta zawsze przyjemnym doświadczeniem.

Czy wszyscy klienci banków mogą liczyć na osobistego asystenta?

Usługa konsjerż znajduje się w ofercie krajowych banków. Propozycja ta skierowana jest jednak głównie do klientów zamożnych, korzystających z dobrodziejstw bankowości prywatnej tzw. private banking, ale nie jest to regułą i mogą zetknąć się z nią także klienci indywidualni.

Aby dostać się do grupy zamożnych klientów, trzeba np. zapewniać wysokie wpływy na konto osobiste, osiągać ponadprzeciętne dochody lub posiadać w banku aktywa w określonej wysokości. Mogą być to m.in. osady na rachunkach, lokaty terminowe, konta oszczędnościowe i produkty inwestycyjne.

Przykładowo jeśli chcielibyśmy zasilić grono klientów bankowości prywatnej w ING Banku Śląskim, to musimy zgromadzić aktywa powyżej 1 mln zł lub mieć min. 500 tys. zł inwestycji ulokowanych w tym banku (lub równowartości tych kwot w walucie wymienialnej). Z kolei bramę do bankowości prywatnej w Banku Millennium otwierają aktywa przekraczające 1 mln zł.

Klient prestiżowy wraz z kontem osobistym otrzymuje pakiet dodatkowych korzyści, tj. doradztwo inwestycyjne, analiza rynku, zarządzanie majątkiem czy preferencyjne warunki finansowania, np. kredyt hipoteczny z obniżoną marżą.

Katalog udogodnień może być wzbogacony o usługi concierge, choć te najczęściej przypisane są do prestiżowej karty płatniczej niż do konta osobistego. Sprawdźmy zatem, jak prezentują się usługi concierge w wybranych bankach (oferty ważne na dzień 24 września 2021 r.).

3 najlepsze oferty kredytu na niespodziewane wydatki - 10 000zł

Usługi concierge dla klienta indywidualnego w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski oferuje usługi asystenta osobistego zarówno klientom prestiżowym jak i indywidualnym. Standardowy klient może skorzystać z takiego udogodnienia, zamawiając platynową kartę kredytową Mastercard. Usługi mają w tym przypadku charakter organizacyjny i informacyjny. Zaliczamy do nich m.in.:

  • wysyłkę kwiatów pod wskazany adres,
  • rezerwację biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe,
  • organizację zakupów spożywczych,
  • organizację tłumaczenia pisemnego i ustnego,
  • rezerwację stolików w restauracjach,
  • organizację wynajmu samochodu,
  • informację biznesową, np. kursy walut.

Aby zamówić kartę, nie musisz mieć konta w ING Banku Śląskim. Otrzymasz ją pod warunkiem posiadania odpowiedniej zdolności kredytowej, miesięcznych dochodów na poziomie min. 10.000 zł netto lub zdeponowania w ING aktywów na kwotę min. 500 tys. zł. Aby skorzystać z pomocy asystenta, wystarczy zadzwonić (wybierz opcję 5, a następnie 2):

  • Polska: 801 102 102
  • Świat: +48 22 566 55 55

Usługi concierge dla klienta prestiżowego w ING Banku Śląskim

Konsjerż dostępny jest także dla klientów bankowości prywatnej ING Banku Śląskiego, którzy zdecydują się kartę kredytową Visa Infinite. Z karty mogą skorzystać aktualni klienci bankowości prywatnej lub osoby, które zgromadziły w banku aktywa powyżej 1 mln zł albo zainwestują przynajmniej 500 tys. zł (może być to równowartość tych kwot w walucie). Oferowany pakiet usług jest szerszy niż dla bankowości indywidualnej i obejmuje m.in. organizację:

  • usług dekoratora wnętrz,
  • profesjonalnej ochrony domu,
  • rezerwacji pokoju w hotelu,
  • wynajęcia samochodu w kraju i za granicą,
  • usług prywatnych trenerów,
  • opieki nad zwierzętami domowymi,
  • pobytu w salonach SPA.

Posiadacze karty Visa Infinite mogą też liczyć na bogaty pakiet usług informacyjnych, tj. udzielanie informacji kobietom w ciąży (np. w zakresie badań prenatalnych) czy wyjaśnienie terminologii ubezpieczeniowej. Aby skorzystać z concierge, wystarczy zadzwonić pod numer +48 22 505 11 90.

Usługi concierge dla klienta prestiżowego w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK) w ramach oferty Select proponuje asystenta osobistego dla posiadaczy karty kredytowej Visa Platinum. Doradca dostępny jest przez całą dobę na terenie Polski i za granicą. Concierge może pomóc m.in. w:

  • zakupie prezentu dla bliskiej osoby,
  • zorganizowaniu luksusowej wycieczki,
  • zarezerwowaniu biletu na ważne wydarzenie kulturalne lub sportowe,
  • rezerwacji taksówki.

Usługi Concierge realizowane są przez zespół doradców Europ Assistance Polska, firmy wchodzącej w skład międzynarodowej Grupy Europ Assistance. W celu uzyskania większej liczby informacji można skorzystać z numeru telefonu +48 22 205 50 00.

Klienci private banking skorzystać mogą także z karty Mastercard World Elite, dzięki której otrzymują dostęp do usług concierge. W tym przypadku asystent nazywany jest „LifeStyle Managerem” i oprócz standardowych czynności może się podjąć bardziej skomplikowanych wyzwań, jak np. organizacja lotniczego transportu leków.

Usługi concierge dla klienta indywidualnego w Banku Millennium

Klienci indywidualni Banku Millennium mogą skorzystać z usług concierge w ramach pakietów Assistance & Concierge Gold i Assistance & Concierge Platinum. Pierwsze rozwiązanie adresowane jest do posiadaczy kart Millennium Visa Gold i Millennium Mastercard Gold.

Z drugiego pakietu mogą skorzystać osoby posiadające kartę Millennium Visa Platinum. Propozycje te różnią się zakresem oferowanych usług. Posiadacze kart Platinum mogą dodatkowo korzystać z medycznego assistance.

Usługi concierge dla klienta prestiżowego w Banku Millennium

Klienci private banking skorzystać mogą z pakietu concierge zakładając kartę kredytową Millennium Mastercard World Signia / Elite. Rozwiązanie to zapewnia pomoc w sytuacjach tj.:

  • rezerwacja biletów lotniczych i udzielenie informacji dotyczących przelotów,
  • rezerwacja stolika w restauracji,
  • wynajem samochodu z kierowcą,
  • udzielenie informacji dotyczących pól golfowych,
  • rezerwacja biletów na imprezy.

Na pomoc osobistego asystenta liczyć mogą także posiadacze Konta Prestige World, którzy wykupili już Pakiet Bardzo Pomocny. Doradca dostępny jest w ramach ubezpieczenia Dokumenty w Podróży i Concierge.

Zrealizuje on zarówno standardowe usługi związane z domem, rodziną, czasem wolnym czy podróżą, ale także bardziej wyszukane potrzeby, jak bilety na wyścigi formuły 1, spotkanie z ulubionym piosenkarzem czy lot wojskowym odrzutowcem.

Usługi concierge dla klientów PKO Banku Polskiego

Klienci indywidualni PKO Banku Polskiego skorzystać mogą z usług osobistego asystenta pod warunkiem posiadania karty kredytowej Mastercard Platinum oraz PKO Visa Infinite. Z kolei osoby korzystające z usług private banking skorzystają z usług concierge, pod warunkiem założenia karty PKO Visa Infinite. Dostępny przez całą dobę doradca zapewni pomoc w szeregu czynności tj.:

  • zorganizowanie specjalistów od napraw domowych,
  • rezerwacja stolika w restauracji,
  • rezerwacja hotelu w danym kraju,
  • organizacja wyczarterowania samolotu, jachtu, łodzi,
  • organizacja spotkania z piłkarzami klubu piłkarskiego,
  • organizacja wizyty Św. Mikołaja,
  • pomoc w organizacji opiekunki do dziecka.

Aby skorzystać z usługi konsjerża, wystarczy skontaktować się z centrum operacyjnym PKO BP pod numerem telefonu +48 22 563 11 18 lub +48 22 383 21 18.

Usługi concierge dla klientów mBanku

mBank oferuje swoim klientom usługi konsjerża pod postacią serwisu informacyjno-organizacyjnego. Rozwiązanie dostępne jest dla posiadaczy następujących kart kredytowych:

  • Visa Premium
  • Mastercard Miles & More
  • Mastercard Miles & More Premium
  • Visa Miles & More
  • Visa Miles & More Premium
  • World Mastercard
  • Visa Gold
  • Visa Platinum

Z usług concierge w mBanku skorzystać mogą także posiadacze kart wydawanych w ramach bankowości prywatnej — Visa Gold Private Banking i Visa Platinum Private Banking. Serwis dostępny jest przez całą dobę pod numerem telefonu + 48 22 205 50 42. Usługa składa się z trzech elementów:

  • pomocy w razie problemów technicznych w domu / w samochodzie,
  • infolinii, np. informacje o służbie zdrowia, informacje o podróżach,
  • organizacji dowolnej usługi i rezerwacji.

Z pomocy asystenta w mBanku skorzystać mogą też posiadacze mKonta Intensive lub karty Mastercard Gold Pass. Aby skorzystać z usługi, należy zadzwonić pod numer +48 22 575 98 12 i podać numer karty debetowej do mKonta Intensive.

Concierge — czy wszystkie usługi są w cenie?

Nie. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że oferta concierge polega wyłącznie na organizacji usług i dostarczeniu informacji. Koszty samej realizacji pokrywa już klient, ale zanim to zrobi, doradca przedstawi mu komplet opłat i warunków związanych z określonym działaniem. Dzięki temu wszystkie potencjalne obciążenia są znane wcześniej.

Konsjerż to często tylko jeden z elementów pakietu

Osobisty asystent dostępny jest często jako jeden z elementów pakietu oferowanego w ramach prestiżowego konta czy karty kredytowej. Przykładowo posiadacz karty PKO Visa Infinite, oprócz usług concierge, może skorzystać z:

  • ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance w podróży zagranicznej do 30 mln zł,
  • wstępu do wybranych saloników VIP na lotniskach całego świata,
  • szybkiego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku Chopina w Warszawie,
  • zerowej prowizji za przewalutowanie transakcji,
  • programu rabatowego realizowanego przez szereg punktów — od sklepów, przez galerie sztuki, a na klinikach medycznych kończąc,
  • programu Visa Benefit,
  • możliwości ubezpieczenia spłaty zadłużenia na karcie.

Czy klienci banków muszą płacić za usługi concierge?

Pomoc konsjerża w zakresie obsługi i informacji najczęściej jest darmowa i podnosi atrakcyjność konkretnego konta osobistego lub karty kredytowej. Koszt realizacji samej usługi czy konkretnego zakupu spoczywa już na kliencie. Dlatego przed autoryzacją zlecenia otrzymuje on zawsze kosztorys całego przedsięwzięcia. 

Trzeba pamiętać, że w bankach concierge nie jest usługą samodzielną i można z niej skorzystać wraz z kontem osobistym lub kartą kredytową. Zatem w tym miejscu należy szukać potencjalnych kosztów i przeanalizować opłacalność oferty. Posłużmy się przykładem.

Z usług konsjerża skorzystać może klient indywidualny ING Banku Śląskiego posiadający Platynową kartę kredytową Mastercard. Aby ją otrzymać, musi mieć zdolność kredytową i miesięczne dochody na rękę w wysokości min. 10.000 zł lub mieć zdeponowane w ING przynajmniej 0,5 mln zł.

Jeśli klient spełni te warunki, to może zamówić kartę i cieszyć się m.in. z usług concierge. Dobrze, żeby przy okazji sprawdził tabelę opłat i prowizji. Opłata roczna za obsługę tej karty to 650 zł.

ING Bank Śląskim nie tej pobierze opłaty, jeżeli średnia miesięczna wartość transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą za ostatnie 12 miesięcy, rozliczonych na rachunku karty, wyniesie więcej niż 12 500 zł.

To dosyć wymagające warunki, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że analizujemy segment klienta indywidualnego. Z drugiej strony to krok naprzód, pozwalający korzystać z usług concierge coraz większej grupie klientów.

W mBanku można skorzystać z usług concierge zakładając mKonto Intensive. Rachunek ten może być prowadzony za darmo, pod warunkiem miesięcznych wpływów na poziomie min. 7.000 zł lub kiedy suma depozytów i inwestycji w banku wynosi min. 100.000 zł.

W przeciwnym wypadku miesięczny koszt za prowadzenie rachunku to 49,50 zł. Podstawowa karta debetowa jest bezwarunkowo bezpłatna. W tym przypadku wymagania wobec klienta są mniejsze, ale pozostaje pytanie, czy zakres oferty spełnia pozostałe oczekiwania potencjalnego posiadacza rachunku?

3 najlepsze oferty kredytu na niespodziewane wydatki - 10 000zł

Usługi concierge — jaka przyszłość?

Oceniając usługę concierge, z punktu widzenia standardowego klienta banku, prywatny asystent organizujący lot wojskowym odrzutowcem, filharmonię dla jednego słuchacza, czy kolację na bezludnej wyspie, to tylko fanaberie bogaczy. To jednak przypadki skrajne i odosobnione, które często podkreślić mają, z jakimi wyzwaniami zmagają się ludzie wykonujący zawód konsjerża.

W większości przypadków osobisty asystent pozwala zyskać dodatkowy czas, który przeznaczyć można dla bliskich lub na realizację dodatkowych pasji. Wraz ze wzrostem dochodów społeczeństwa pojawi się większe zapotrzebowanie na tego typu usługi. Same banki, szukając przewagi konkurencyjnej, będą dążyć do tego, by concierge trafił pod strzechy. Nie jako ciekawostka, ale usługa pozwalająca lepiej zorganizować swoje życie.

Sprawdź też: Czym jest cashback i na czym polega ta usługa?

Sprawdź też: Promesa kredytowa – co to jest? Kiedy jest potrzebna?

Poradniki