Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Nike sięga po Kim Kardashian. Tak chcą uratować sprzedaż

Pogłębiający się kryzys koncernu Nike wymusił na kierownictwie niesztampowe środki zaradcze - jednym z nich ma być zaangażowanie Kim Kardashian. Z tego partnerstwa urodziła się nowa marka "NikeSkims". Oby ta kolaboracja wyszła koncernowi lepiej niż jego konkurencji - Adidasowi - współpraca z byłym mężem celebrytki - Kenye Westem. 

fot. Mario Anzuoni / Reuters / Forum

Nike popadł w kryzys i nie jest to żadna tajemnica. Sprzedaż spadła, akcje spółki w ciągu ostatniego roku zanurkowały o ponad jedną czwartą wartości, a odświeżone kierownictwo szuka możliwości odmłodzenia marki. I tu wkracza - cała na biało - Kim Kardashian, której status jako celebrytki jest nie do podważenia, ze swoją marką "Skims".

reklama

NikeSkims Kim Kardashian to kolekcja bielizny modelującej, która zgodnie z komunikatem prasowym ma "zrewolucjonizować światowy przemysł odzieży fitness i sportowej dzięki najlepszym w swojej klasie innowacjom służącym wszystkim kobietom - sportowcom". W sklepach w USA pojawi się już wiosną. Globalna premiera planowana jest na 2026 rok. 

Ta kolekcja jest pierwszą w historii Nike, która nie współpracowała wcześniej z firmą zewnętrzną, tym razem należącą do Kim Kardashian, by stworzyć nową markę. Do tej pory opierała się raczej na przejęciach przedsiębiorstw odzieżowych czy korzystaniu z odzieży popularnych sportowców, w tym np. koszykarskiego boga Michaela Jordana. Nie wiadomo, ile koncern sportowy zapłacił za tą kolaborację marce celebrytki. 

- To więcej niż tylko partnerstwo, a nowa marka, w skład której będzie wchodziła odziez sportowa, obuwie i akcesoria treningowe - napisał Nike w materiale prasowym. 

Być może w ten sposób koncern sportowy będzie mógł stanąć w szranki z takimi firmami jak Alo czy Lululemon, w którym jego wpływ słabnie. - Nike powinna być w stanie sama wyprodukować linię odzieży damskiej. Jednak straciła swój czar i zdolność zachwycania konsumentów. Współpraca z Skims ma to przynajmniej w części naprawić - ocenia w CNN News analityk handlu detalicznego i dyrektor zarządzający w GlobalData Retail Neil Saunders. 

W lipcu "biznesowe dziecko" Kim Kardashian Skims było wyceniane na 4 mld dolarów. Teraz poza liniami dla kobiet rozszerza swój asortyment o ofertę męską. Dodatkowo firma sponsorowała drużyny z USA podczas ostatnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu (z naciskiem na drużynę koszykarską). 

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Nike odnotowała spadek sprzedaży o 8 proc. w ostatnim kwartale, co sygnalizuje, że firma boryka się z problemami. Po wiadomości o partnerskie z Kim Kardashian akcje wzrosły o prawie 3 proc.

***

Popkultura i pieniądze w Bankier.pl, czyli seria o finansach "ostatnich stron gazet". Fakty i plotki pod polewą z tajemnic Poliszynela. Zaglądamy do portfeli sławnych i bogatych, za kulisy głośnych tytułów, pod opakowania najgorętszych produktów. Jakie kwoty stoją za hitami HBO i Netfliksa? Jak Windsorowie monetyzują brytyjskość? Ile kosztuje nocleg w najbardziej nawiedzonym zamku? Czy warto inwestować w Lego? By odpowiedzieć na te i inne pytania, nie zawahamy się zajrzeć nawet na Reddita.

opr. aw

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty