Projekt nowelizacji kodeksu drogowego, do którego zostanie wprowadzone pojęcie urządzenia transportu osobistego (UTO) trafi pod obrady rządu na przełomie marca i kwietnia. Kiedy nowe przepisy wejdą w życie, nie wiadomo. Na pewno jednak nie zostaną uchwalone przed szczytem sezonu.
Na hulajnogach elektrycznych będzie można jeździć wyłącznie po ścieżkach rowerowych, a w przypadku ich braku, po jezdni, jeśli dozwolona prędkość nie jest wyższa niż 30 km/h. Hulajnogi elektryczne będą mogły znaleźć się na chodniku tylko w razie braku drogi rowerowej biegnącej wzdłuż jedni, na której dozwolona prędkość jest wyższa niż 30 km/h. Co więcej, chodnik będzie musiał mieć co najmniej 2 m szerokości. Jeśli żaden z tych warunków nie zostanie spełniony, hulajnogę trzeba będzie prowadzić.
Z hulajnóg elektrycznych nie będą mogli korzystać jednak wszyscy. Aby jeździć urządzeniem transportu osobistego, trzeba będzie mieć ukończone 10 lat. Osoby niepełnoletnie, aby korzystać z hulajnóg elektrycznych, będą musiały posiadać kartę rowerową. Dorośli nie będą objęci wymogiem znajomości przepisów.
MKZ