Klienci Biedronki skarżą się w mediach społecznościowych, że podczas zakupów po zeskanowaniu aplikacji, samoobsługowa kasa wydrukowała paragon o długości przekraczającej pół metra. Kupujący upewnił się później, czy rzeczywiście odbił na kasie zawartą w aplikacji kartę lojalnościową i miał aktywną opcję cyfrowego paragonu - wszystko to się zgadzało.
Niezwykle długie paragony drukowane są w Biedronce już od miesięcy i poza obowiązkową listą produktów często zawierają całą gamę rozmaitych kuponów i voucherów (zwykle niemających zbyt długiego terminu wykorzystania). Poza tym na papier trafia mnóstwo dyskontowej propagandy, mającej przekonać klienta jak bardzo Biedronka jest tańsza od Lidla.
W lipcu tego roku pisaliśmy, że czasy horrendalnie długich paragonów, mają się ku końcowi, ze względu na wprowadzenie przez dyskont opcji paragonu cyfrowego. Rzeczywiście kasy często wydają klientom jedynie krótką notkę o dostarczeniu e-paragonu, które ci nierzadko ze zdumieniem także prezentują w mediach społecznościowych, jednak jak widać, nie działa to za każdym razem, co potwierdzają wpisy internautów na platformie X.
Paragony, oprócz oczywistej ich roli, stanowią dla nas istotne narzędzie komunikacji - wykorzystujemy je najczęściej do informowania naszych klientów o najważniejszych promocjach, tych spożywczych, czy też tych w internetowym sklepie Biedronka Home, które pozwalają im na realne oszczędności. Drukujemy także vouchery na okresloną wartość, które klienci mogą zrealizować na zakupy w naszych sklepach - wyjaśnia przedstawiciel Biedronki w wiadomości wysłanej do redakcji WP Finanse.
Nie wiadomo, ile osób korzysta z tych voucherów, jednak zwykle lądują one w śmietniku, ponieważ często na wykorzystanie ich przy większych zakupach (a często tylko na takie można ich użyć) jest zaledwie dzień czy dwa. Wydaje się, że "karteczki" do wykorzystania przy następnych zakupach mogą być ukłonem w stronę osób starszych, którzy mogliby nie przywiązać większej wagi do podobnej promocji zamieszczonej w aplikacji.
Zauważyć trzeba jednak, że kiedy ktoś korzysta z lojalnościowej karty w aplikacji i ma zaznaczoną opcję e-paragonu, takie rzeczy powinny przybierać formę cyfrową, celem oszczędzania papieru i większej wygody użytkowników. Jak zaznaczył jeden z użytkowników portalu X, trochę ponad pół doby wystarczy, aby w Biedronkach w całej Polsce wydrukowano tyle paragonów, aby opasać nimi granicę całego naszego kraju.