"Wzrost sprzedaży netto kwartał do kwartału odzwierciedla silny wzrost we wszystkich geograficznych segmentach spółki oraz niemal wszystkich głównych liniach produktowych. Największy wzrost spośród linii produktowych zanotowały urządzenia peryferyjne i audio, które wzrosły odpowiednio o 138 proc. i 99 proc. w porównaniu do I kwartału 2020 roku" - napisano w raporcie.
"Jeśli chodzi o regiony, tradycyjnie największy udział w przychodach grupy miały regiony byłego Związku Radzieckiego oraz Europy Środkowo-Wschodniej. Udział regionu byłego Związku Radzieckiego w przychodach ogółem wzrósł do 53,63 proc. w I kwartale 2021 r. z 53,06 proc. w I kwartale 2020 r." - dodano.
Zysk brutto na sprzedaży zwiększył się o 85,6 proc. do 47,2 mln USD. Marża brutto na sprzedaży wzrosła do 6,43 proc. z 5,08 proc. w I kw. 2020.
EBITDA Asbisu ukształtowała się w pierwszym kwartale na poziomie 24,1 mln USD w porównaniu do 7,4 mln USD rok wcześniej, co oznacza wzrost o 226,7 proc.
Asbis prognozuje przychody ze sprzedaży w 2021 r. na poziomie 2,7–2,9 mld USD, a zysk netto po opodatkowaniu w przedziale od 47 mln USD do 51 mln USD.
"Widząc wyniki pierwszego kwartału, jesteśmy przekonani, że zrealizujemy opublikowaną prognozę" - podano w raporcie.
Asbis Enterprises to dystrybutor produktów IT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Firma jest również producentem kilku marek własnych. (PAP Biznes)
pel/