Jak podano, liczba nowych otwarć lokali ma być podobna rok do roku.
W 2023 roku skonsolidowane przychody grupy wyniosły 2.431,6 mln euro, co oznacza wzrost o 14,3 proc. rdr. EBITDA grupy wyniosła 379,2 mln euro, o 16,3 proc. więcej niż w roku poprzednim.
Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) wyniósł 11,2 proc., a łączna liczba transakcji wzrosła o 5,3 proc. Marża EBITDA wyniosła 15,6 proc. wobec 15,3 proc. w 2022 roku.
Zysk netto jednostki dominującej wyniósł w 2023 roku 44,9 mln euro wobec 1,3 mln euro przed rokiem.
Spółka odnotowała w ubiegłym roku ponad 40 mln euro odpisów, z czego 29,2 mln euro to odpisy dotyczące aktualizacji wyceny wartości firmy Sushi Shop.
W samym czwartym kwartale 2023 roku AmRest miał 96,2 mln euro zysku EBITDA wobec 81,7 mln euro rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał 99,9 mln euro EBITDA.
Przychody grupy wyniosły w czwartym kwartale 2023 r. 628,9 mln euro wobec 641,3 mln euro konsensusu. Rok wcześniej sprzedaż wyniosła 575,8 mln euro, po wyłączeniu biznesu w Rosji.
Strata netto jednostki dominującej sięgnęła 5,8 mln euro wobec 2,6 mln euro zysku rok wcześniej. Analitycy przewidywali 15,7 mln euro zysku netto.
Na koniec 2023 roku dług netto grupy wyniósł 397,4 mln euro. Wskaźnik dźwigni finansowej grupy wyniósł 1,8x.
CAPEX w 2023 r. wzrósł o 44,5 proc. rdr do 214,9 mln euro.
W 2023 roku AmRest otworzył 114 restauracji, wobec 109 nowych lokalizacji oddanych do użytku w 2022 roku. Jednocześnie, 54 lokale zostały zamknięte.
Według stanu na koniec grudnia AmRest zarządzał siecią 2.188 restauracji pod 8 markami w 21 krajach.
pel/ ana/