Biegasz? – kalifornijski pracodawca ci za to zapłaci. W Dolinie Krzemowej dbają o zdrowie i kondycję pracowników. Google, Apple i inne korporacje oferują rozbudowane pakiety medyczne, programy wellness, a nawet dofinansowanie leczenia niepłodności i operacji zmiany płci.


W Dolinie Krzemowej praca czeka tylko na najlepszych. Jak ich skutecznie zwabić i zrekrutować?Nawet wysoka pensja i darmowe jedzenie już nie wystarczą. Wielkie technologiczne korporacje - jak Apple, Google, Intuit Inc. czy Adobe - stawiają na tzw. benefity, czyli dodatki do wynagrodzenia.

Wśród nich kompleksowe pakiety medyczne, konsultacje psychologiczne, programy wspierające zdrowy tryb życia, akupunktura, leczenie niepłodności i operacje zmiany płci – podaje serwis Entrepreneur.com.
Zdrowie w cenie
W Stanach Zjednoczonych, gdzie obowiązuje prywatny i dobrowolny system ubezpieczeń zdrowotnych, kompleksowa opieka medyczna zapewniona przez pracodawcę jest jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o miejscu zatrudnienia. Im szerszy pakiet usług oferuje firma, tym lepiej.Stające w wyścigu o pracownika korporacje chcą zapewnić swoim pracownikom leczenie niepłodności, operacje zmiany płci, wideo konsultacje z lekarzem, całodobowe doradztwo pielęgniarki i konsultacje psychologiczne.
Dobry pracownik to zdrowy pracownik
Apple, Google, Salesforce, Adobe czy Intuit Inc. chcą nie tylko finansować leczenie pracowników. Zgodnie z powszechnie znaną prawdą, że lepiej zapobiegać niż leczyć, w benefitach tych firm znaleźć można środki na promocję zdrowego trybu życia.
Apple ogranicza ilość słodyczy i napojów gazowanych w menu pracowniczych posiłków, Yahoo prowadzi program „100 mile change”, w ramach którego specjalne urządzenia monitorują aktywność fizyczną zatrudnionych, a Intuit Inc. płaci im, gdy uprawiają sport.
Ile to kosztuje?
Portal entrepreneur.com, cytując Apple, twierdzi, że pracownicy tej korporacji mogą liczyć na kompleksowy pakiet medyczny, który kosztuje firmę nawet 15 000 dolarów. Wysokie koszty nie zrażają pracodawców, którzy nie poddają się w walce o najlepszych kandydatów, i jak twierdzi Jennifer Benz z Benz Consulting – firmy stale eksperymentują w kwestii benefitów.
Jedno jest pewne, pracownicy chętnie skorzystają z kolejnych fundowanych przez pracodawców dodatków. Jak mówią w rozmowie z Bankier.pl Sylwia i Jakub Górajek, polskie małżeństwo mieszkające w Kalifornii, w Dolinie Krzemowej pracują najlepsi specjaliści z całego świata, wśród których jest grupa bardzo elastyczna i chętnie zmieniająca pracodawcę na takiego, który zaoferuje im więcej. – Gwiazdami są tutaj informatycy – mówią. – Jest im tutaj tak dobrze, że czują się jak pączki w maśle – kwitują.
Jagoda Klonowska, Bankier.pl






















































