cyber_Folks wstępnie szacuje, że skorygowany wynik EBITDA grupy w czwartym kwartale 2023 roku wyniósł 38,4 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 20,7 proc. - poinformowała spółka w komunikacie. Analitycy spodziewali się, że EBITDA grupy wyniesie 37,9 mln zł.


Szacunkowe przychody grupy cyber_Folks w czwartym kwartale wyniosły 132,5 mln zł, o 17,5 proc. wiecej niż rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał 128,9 mln zł przychodów.
W całym 2023 roku przychody grupy cyber_Folks wyniosły 479,9 mln zł (wzrost rdr o 22,4 proc.), a skorygowana EBITDA 141,3 mln zł (wzrost o 36,4 mln zł).
cyber_Folks podał, że wyniki czwartego kwartału to efekt wzrostu czysto organicznego we wszystkich segmentach operacyjnych, w szczególności sprzedaży do małych i średnich przedsiębiorstw w modelu przedpłaconym co przekłada się na bardzo wysoką konwersję na przepływy pieniężne z działalności z operacyjnej.
"Wyniki raportowanego kwartału po raz kolejny pokazały siłę czysto organicznego wzrostu naszego biznesu, który pod względem kluczowych parametrów przychodów i zysków wzrósł w tempie ok. 20 proc. rocznie. Istotnie wzrosła sprzedaż do małych i średnich przedsiębiorstw w modelu przedpłaconym, co przełożyło się na bardzo wysoką konwersję EBITDA na przepływy pieniężne z działalności z operacyjnej, które wzrosły r/r o blisko 40 proc." – powiedział Robert Stasik, wiceprezes i CFO cyber_Folks.
W IV kwartale 2023 roku szacunkowe przepływy pieniężne z działalności operacyjnej cyber_Folks wyniosły 43,1 mln zł (wzrost o 36,9 proc. r/r).
Ostateczne wartości zostaną przedstawione w jednostkowym oraz skonsolidowanym raporcie rocznym za 2023 rok, których publikację zaplanowano na 26 marca.
cyber_Folks to grupa technologiczna z ponad 350 tys. klientów. Grupa wspiera małe, średnie i duże przedsiębiorstwa w ich obecności w internecie, automatyzacji procesów biznesowych, komunikacji, marketingu i sprzedaży.
Portfolio Grupy koncentruje się na skalowalnych produktach w modelu abonamentowym. Grupa cyber_Folks dostarcza produkty w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po sprzedaż i obsługę klienta. (PAP Biznes)
ana/ pr/