Wynik EBITDA 11 bit studios w trzecim kwartale 2020 roku sięgnął 11,3 mln zł i był o 12,3 proc. wyższy od średniej prognoz analityków. Wynik wzrósł rok do roku o 84 proc.


Przychody spółki wyniosły 18 mln zł i były zbieżne z konsensusem (17,8 mln zł). Sprzedaż była o 3,7 proc. niższa niż przed rokiem. Po dziewięciu miesiącach tego roku 11 bit studios wypracowało 68,2 mln zł przychodów, o 37,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku.
Zysk netto wzrósł rok do roku prawie siedmiokrotnie, do 7,1 mln zł. Zysk po trzech kwartałach tego roku wzrósł do 32,1 mln zł, czyli był o 277,5 proc. wyższy niż rok wcześniej. Jednym z czynników mających pozytywny wpływ na skokową poprawę rentowności była zmiana prezentacji ulgi podatkowej IP Box - pozytywny wpływ tego zdarzenia na wynik netto po trzech kwartałach to 4,45 mln zł.
3Q2020 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2020 | rdr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
dane w mln zł | |||||||
Przychody | 18,0 | 17,8 | 1,0% | -3,7% | -8,4% | 68,1 | 37,9% |
EBITDA | 11,3 | 10,0 | 12,3% | 84,3% | -2,8% | 42,5 | 160,7% |
EBIT | 8,7 | 7,6 | 15,3% | 324,1% | -4,4% | 35,1 | 198,5% |
zysk netto j.d. | 7,1 | 6,7 | 6,8% | 552,3% | -32,3% | 32,1 | 277,8% |
marża EBITDA | 62,7% | 56,2% | 6,49 | 29,96 | 3,62 | 62,36% | 29,38 |
marża EBIT | 48,5% | 42,3% | 6,26 | 37,52 | 2,08 | 51,46% | 27,69 |
marża netto | 39,5% | 37,2% | 2,33 | 33,69 | -13,91 | 47,12% | 29,93 |
*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. |
Wartość aktywów finansowych na koniec września (gotówki i jej ekwiwalentów, lokat bankowych oraz należności handlowych i podatkowych) sięgnęła 116 mln zł, o prawie 2 mln zł więcej niż kwartał wcześniej.
Wartość nakładów na niezakończone prace rozwojowe spółki (głównie produkcja nowych gier) spadła w trzecim kwartale o 0,4 mln zł do 18,3 mln zł, ale jednocześnie wartość zakończonych prac wzrosła o ok. 3,6 mln zł, głównie ze względu na zamknięcie kolejnych etapów prac nad silnikiem Game Engine oraz wydanie ostatniego dodatku do gry "Frostpunk".
Zobowiązania pozabilansowe spółki do poniesienia wydatków - wynikające z zawartych umów na wydanie w przyszłości gier zewnętrznych firm - wyniosły 3,57 mln euro i 7,9 mln zł, wobec odpowiednio 3,61 mln euro i 5,8 mln zł kwartał wcześniej.
W kolejnych kwartałach 11 bit studios chce się skupić na rozbudowie portfela gier własnych i wydawnictwa. Deklaruje, że tempo tych prac - mimo że pandemia COVID-19 nie ułatwia pozyskiwania nowych pracowników - jest satysfakcjonujące.
"Nie zmienia to jednak faktu, że fani nowych produkcji ze stajni 11 bit studios, czyli: 'Projektu 8' oraz projektów 'Dolly' i 'Eleanor', muszą uzbroić się w cierpliwość czekając na pierwsze premiery. Dotyczy to również tytułów tworzonych
przez zewnętrznych deweloperów, czyli: 'Foxhole', 'Botin', 'Vitriol' i 'Ava', dla których spółka świadczy usługi wydawnicze" - napisał zarząd w piśmie do akcjonariuszy.
"W kolejnych miesiącach 11 bit studios, oprócz rozpoczęcia komunikacji marketingowej nowych produkcji, skupiać się będzie na pozyskiwaniu tytułów do portfela wydawniczego i przekształceniach organizacyjnych, m.in. powiększaniu zespołów produkcyjnych, żeby jeszcze lepiej stawiać czoła wyzwaniom rynkowym" - dodano.
Spółka podała, że do końca września ponad 20 proc. posiadaczy flagowej gry "Frostpunk" zakupiło płatne dodatki, co - jak oceniło 11 bit studios - jest wskaźnikiem daleko przekraczającym średnie rynkowe.
W raporcie podano, że w ciągu trzech kwartałów 2020 roku przychody ze sprzedaży gier wydanych przez spółkę (głównie "Moonlighter" i "Children of Morta") odpowiadały za 28 proc. łącznych przychodów.
Z końcem września w spółce pracowało 156 osób. (PAP Biznes)
kuc/ osz/