Rok 2025 to nie tylko kolejny rok naszej obecności na dynamicznie zmieniającym się rynku finansowym, ale również znaczące rozszerzenie naszego rankingu o nowe, istotne obszary. Z radością informujemy o premierze kategorii „Konto Premium”, dedykowanej zamożniejszym klientom i odpowiadającej na ich rosnące oczekiwania. W tegorocznej edycji debiutuje także kategoria „Produkt/usługa z misją”, mająca na celu uhonorowanie tych bankowych rozwiązań i pomysłów, które oprócz doskonałej jakości i funkcjonalności, w znaczący sposób przyczyniają się do realizacji ważnych celów społecznych, środowiskowych czy edukacyjnych. Wierzymy, że te nowe kategorie jeszcze lepiej odzwierciedlają aktualne trendy i potrzeby klientów.
To jednak nie wyczerpuje nowości w tegorocznej edycji Złotego Bankiera. Przygotowaliśmy dla Państwa również specjalny raport poświęcony tokenizacji w polskim sektorze bankowym. W tym unikalnym opracowaniu zbadamy podejście banków do tej innowacyjnej technologii, ich plany wdrożenia w perspektywie najbliższych lat oraz potencjalną współpracę z firmami fintech w tym obszarze.
Ponadto, w ramach rankingu Złoty Bankier 2025, pragniemy zwrócić szczególną uwagę na kwestię cyberbezpieczeństwa, która staje się kluczowym elementem funkcjonowania sektora finansowego. Z dumą przedstawiamy nową kategorię – „Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa”. W tej unikatowej kategorii wyłonimy bank, który stanowi rynkowy wzorzec w zakresie cyberbezpieczeństwa, oceniając zarówno poziom cyberhigieny ich domen internetowych, jak i wewnętrzne procesy, procedury oraz kompetencje. Chcemy w ten sposób promować dobre praktyki i budować pozytywną narrację wokół działań banków na rzecz bezpieczeństwa klientów.
Oprócz wspomnianych nowości, tradycyjnie ocenie poddane zostaną również kluczowe kategorie produktowe, takie jak konta osobiste, konta dla dzieci, kredyty hipoteczne i kredyty gotówkowe. Nie zabraknie także analizy aktywności banków w social mediach, gdzie w tym roku skupimy się na badaniu komunikowania „smart” rozwiązań. Kontynuowana będzie także ocena wielokanałowej jakości obsługi klienta, realizowana przez firmę Minds&Roses poprzez badanie „tajemniczego klienta” w największych, krajowych bankach. W ramach tego badania oceniane będą placówki, infolinie, chaty, korespondencja elektroniczna i tradycyjna, a także serwisy internetowe i aplikacje mobilne. Przyznane zostaną Złote Bankiery w podkategoriach, takich jak obsługa w oddziale, na infolinii, na czacie i w aplikacji, aby docenić zespoły, które osiągają najwyższy poziom jakości serwisu.
Zapraszamy Państwa do lektury naszych publikacji, w których znajdą się szczegółowe informacje o tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier, wyniki we wszystkich kategoriach oraz metodologia badania wielokanałowej jakości obsługi. Mamy nadzieję, że szesnasta edycja Złotego Bankiera, z jej nowymi kategoriami, raportem o tokenizacji i naciskiem na cyberbezpieczeństwo, dostarczy Państwu cennych informacji i pogłębi zrozumienie dynamicznie zmieniającego się polskiego sektora bankowego.