7 proc. firm z Unii Europejskiej korzystało z rozwiązań SI, a 2 proc. wykorzystywało uczenie maszynowego do wewnętrznej analizy dużych zbiorów danych. 1 proc. przedsiębiorstw analizowało duże zbiory wewnętrznie za pomocą przetwarzania języka naturalnego, generowania języka naturalnego lub rozpoznawania mowy. Chatboty, jak podaje Eurostat, były wykorzystywane w 2 proc. przedsiębiorstw, podobny odsetek firm wykorzystywało roboty usługowe, które charakteryzują się pewnym stopniem autonomii, jak roboty do czynności porządkowych.
Jeśli chodzi o państwa członkowskie, które korzystały z któregokolwiek z czterech wspomnianych zastosowań SI w 2020 roku, prym wiedzie Irlandia. Na kolejnych miejscach znalazły się Malta, Finlandia i Dania.
Mniej niż 10 proc. udziału rozwiązań związanych ze sztuczną inteligencją odnotowano w pozostałych państwach członkowskich. Najrzadziej korzystano z nich na Łotwie (2 proc.), Słowenii, Węgrzech, Cyprze (po 3 proc.) i w Polsce (4 proc.).
WS