Stwierdzenie, że concierge załatwi dla swojego zleceniodawcy prawie wszystko, jest całkowicie prawdziwe. Nie tylko wyprowadzi psa, zawiezie dziecko do szkoły czy zrobi zakupy w wybranym sklepie, ale też zorganizuje każde spotkanie, wyprawi przyjęcie, a nawet zdobędzie bilety na premierę niezwykle popularnego spektaklu, na który wejściówki skończyły się już dawno. Zarezerwuje też stolik w restauracji, gdzie trzeba go zamawiać z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.
Żmudnych zadań można się pozbyć
Jak twierdzi Marcin Pietras, CEO i co-founder AskHenry, concierge przejmuje szeroki wachlarz zadań, do którego należą także: odbieranie przesyłek i dokumentów, pomaganie w rejestracji aut czy zarządzanie aukcjami na OLX. Często też wyszukuje informacje w internecie lub załatwia drobne sprawy wymagające obecności w mieście, czyli wszystko to, co pozwala klientowi zaoszczędzić czas i uniknąć kłopotliwej logistyki.
Według przedstawiciela AskHenry, z usług concierge najczęściej korzystają firmy i osoby, które cenią sobie czas i produktywność.
– Dla przedsiębiorstw może być to element wsparcia operacyjnego lub benefit pracowniczy. Jednak obsługujemy również osoby prywatne, które chcą odzyskać kontrolę nad swoim dniem – mówi Bankier.pl Marcin Pietras. – Nasi klienci indywidualni mają różne profile – od zapracowanych profesjonalistów, przez rodziców, po aktywnych seniorów. Łączy ich jedno: potrzeba odzyskania czasu i energii oraz chęć przekazania żmudnych zadań zaufanemu asystentowi.
Zachowana najwyższa poufność
Z usług concierge często korzystają goście luksusowych hoteli lub wyjątkowo zamożni klienci banków.
– Oferowana przez nas usługa mBank Private Concierge skierowana jest do wszystkich klientów Private Banking – wyjaśnia Anna Zielińska-Sobczak, zastępca Departamentu Klienta Bankowości Prywatnej w mBanku. – Są to osoby bardzo aktywne, zarówno zawodowo, jak i prywatnie. Dlatego oprócz rozwiązań bankowych i inwestycyjnych, postanowiliśmy zaproponować im ten program i w ten sposób wyręczyć ich zarówno w sprawach codziennych, jak i takich, które wymagają większej uwagi. Klient w każdej chwili może zlecić osobistemu asystentowi organizację zadań – zgodnie ze swoimi indywidualnymi potrzebami.
Przez całą dobę, 365 dni w roku
Jak twierdzi przedstawicielka mBanku, opieka concierge obejmuje różne obszary aktywności m.in. inwestycje, kreację wizerunku, organizację usług dla domu i rodziny, organizację wolnego czasu, rozrywki, hobby, sprawy związane z podróżami i samochodem, przyjęcia i spotkania biznesowe, VIP Concierge oraz sprawy związane ze zdrowiem i urodą. Do dyspozycji klientów jest również portal internetowy, który zawiera kalendarz najciekawszych wydarzeń w Polsce i na świecie oraz rekomendacje najlepszych restauracji, hoteli czy miejsc wartych odwiedzenia podczas wakacji.
– W zakresie usługi mBank Private Concierge pomoc osobistego asystenta świadczona jest na najwyższym poziomie z zachowaniem całkowitej poufności - telefonicznie bądź mailowo, całodobowo, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku – mówi Bankier.pl Anna Zielińska-Sobczak. – Usługa ta pozwala na realizację niemalże każdego życzenia klienta, dając poczucie komfortu i bezpieczeństwa. W dodatku udostępnianie i korzystanie z Programu mBank Private Concierge dla klienta Private Banking jest bezpłatne.
Zdarza się też, że usługi concierge są częścią samochodowego pakietu assistance. Wówczas najczęściej dotyczą organizacji pomocy ubezpieczonemu w razie wystąpienia szkody m.in. rezerwacji hotelu lub organizacji transportu.
W domu, w biurze i „w terenie”
Jednak, aby pracować jako concierge trzeba spełniać specjalne wymagania.
– Osoba na tym stanowisku powinna przede wszystkim posiadać zdolności organizacyjne, umieć szybko działać i kreatywnie rozwiązywać problemy – mówi Bankier.pl Marcin Pietras. – Idealny asystent powinien lubić pomagać oraz potrafić odnaleźć się w rozmaitych sytuacjach: zarówno biurowych, jak i „w terenie”. Cenne jest doświadczenie w obsłudze klienta, dobra komunikacja, w tym znajomość języków obcych, a także gotowość do działania pod presją czasu.
Ile zarabia concierge?
Według Ogólnbopolskiego Badania Wynagrodzeń opublikowanego w serwisie Wynagrodzenia.pl mediana zarobków osób pracujących na stanowisku concierge wynosi 4500 zł brutto, ale jedna czwarta z nich otrzymuje pensje wyższe niż 5590 zł brutto.
– Wynagrodzenie zależy od liczby przepracowanych godzin – twierdzi Marcin Pietras. Przy większej liczbie zleceń lub wyższej specjalizacji stawki rosną. Rozpiętość zarobków wynika tu z charakteru zadań, liczby klientów i osiąganych efektów – dodaje ekspert.