Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

OT Logistics w perspektywie nowej strategii grupy zakłada największe inwestycje w '24 i w '25

OT Logistics w nowej strategii grupy zakłada, że największe inwestycje przypadną na lata 2024 i 2025. Wyniosą ponad 90 mln zł każdego roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów wiceprezes Grzegorz Zubrzycki.

fot. MK / Bankier.pl

"Przed nami jeszcze znaczne inwestycje, których głównym obszarem jest segment agro. Z całości inwestycji, połowa przypadnie na ten segment. Skumulowanie inwestycji przypadnie na bieżący i przyszły rok, to ponad 90 mln zł każdego roku. Te inwestycje będą kończone w 2026 roku" - powiedział wiceprezes.

reklama

"W 2027 roku mamy jeszcze małe inwestycje, będące pochodną już rozpoczętych, ale powinniśmy zobaczyć ich efekt zarówno w działalności handlowej, powodującej, że te wolumeny na poziomie top line będą wysokie, jak i operacyjnej oraz efektywnościowej" - dodał.

Nakłady inwestycyjne w latach 2024-2027 są planowane na poziomie 256 mln zł. W 2024 roku mają wynieść 93,8 mln zł, w 2025 roku sięgnąć 99,1 mln zł, w 2026 roku 40,7 mln zł, a w 2027 roku 22 mln zł.

Wiceprezes podkreślił, że OT Logistics już w 2023 roku przeznaczyło na CAPEX 87,9 mln zł, kupując m.in. dwa żurawie portowe za 40 mln zł.

Grupa zakłada, że rozbudowa terminala zbożowego da możliwość podwojenia raty przeładunkowej i wolumenu przeładunków oraz zwiększy bazę magazynową agro.

Zubrzycki poinformował, że inwestycje będą finansowane poprzez leasingi oraz zadłużenie bankowe. Nowa strategia nie zakłada nowej emisji akcji.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Grupa OT Logistics w ramach strategii rozwoju chce uzyskać w 2027 roku 916 mln zł przychodów, przy 28 proc. rentowności EBITDA.

Grupy zakłada zwiększenie liczby obsługiwanych ładunków, zarówno w przeładunkach masowych (z 5,7 mln t w 2023 r. do 8,4 mln t w 2027 r.), drobnicowych (z 1,4 mln t w 2023 r. do 2,4 mln t w 2027 r.), jak również ładunków przewożonych koleją (z 1,7 mln t w 2023 r. do 3,2 mln t w 2027 r.).

W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych. (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty