PKN Orlen, informując o innowacyjnym rozwiązaniu, wyjaśnił, że etykiety PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) "wykorzystują dostęp do światła naturalnego lub sztucznego i nie mają nic wspólnego z tradycyjnymi bateriami". Jak podkreślono w informacji, "ich energooszczędność" wpisuje się w strategię koncernu, którego priorytetami są m.in. zrównoważony rozwój i zmniejszanie oddziaływania na środowisko naturalne.
"PKN Orlen konsekwentnie rozwija nowoczesną sieć stacji paliw, również z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań. Tym razem koncern sięgnął po innowacyjną technologię wykorzystującą zasilanie fotowoltaiczne. W sklepie, na jednej ze stacji Orlen w Warszawie pojawią się specjalne etykiety zasilane światłem" - przekazał w środę PKN Orlen. Podał przy tym, iż jest "to pierwszy etap rozwoju technologii, która umożliwi wyświetlanie komunikatów dla klientów, m.in. informacji o promocjach czy akcjach lojalnościowych".
Jak oznajmił PKN Orlen, w ramach programu Orlen Skylight Accelerator koncern podpisał list intencyjny o współpracy z firmą Saule Technologies, która opracowała i produkuje pierwsze na świecie etykiety zasilane światłem, czyli wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne. "To właśnie one będą testowane w sklepie na stacji Orlen w Warszawie" - zapowiedziano w informacji. Według PKN Orlen, innowacyjne rozwiązanie umożliwi zdalne zarządzanie wyświetlanymi na tych etykietach komunikatami, skróci także czas opisywania produktów i tym samym przyspieszy, a także zwiększy ich dostępność dla klientów.
"Realizacja projektów badawczo-rozwojowych oraz wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań są już na stałe wpisane w misję budowania multienergetycznego koncernu o silnej pozycji na międzynarodowym rynku" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie spółki. Jak ocenił, współpraca ze spółkami technologicznymi pozwala koncernowi "budować przewagę konkurencyjną i rozwijać się zgodnie z celami strategicznymi, które zakładają m.in. wykorzystanie niskoemisyjnych technologii".
"Jesteśmy liderem zmiany. Po raz kolejny więc sięgamy po najnowsze rozwiązania, aby tworzyć, rozwijać i wspierać naszą nowoczesną sieć stacji paliw" – stwierdził prezes PKN Orlen.
Jak podał koncern, innowacyjne etykiety wyposażone są w dwu lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. "Dzięki temu stanowią platformę dla reklam, anonsów o specjalnych ofertach czy akcjach lojalnościowych" - wyjaśnił PKN Orlen. (PAP)
mb/ drag/