Wydawca „Gazety Wyborczej” poinformował o ustanowieniu hipoteki na należącym do niego warszawskim biurowcu położonym przy ulicy Czerskiej 8/10. Kwota ustanowionej hipoteki opiewa na 202,5 mln złotych.
„Zarząd Agory S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka") informuje niniejszym, iż Spółce zostało doręczone zawiadomienie Sądu Rejonowego dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie, VII Wydział Ksiąg Wieczystych, w przedmiocie wpisu w dniu 23 sierpnia 2017 r. hipoteki na przysługującym Agorze S.A. prawie użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Warszawie, ul. Czerska 8/10 oraz przysługującym Spółce prawie własności budynku położonego na tej nieruchomości” – oznajmia spółka w środowym komunikacie ESPI.
Wpis obciążający księgę wieczystą Czerskiej 8/10 został ustanowiony jako zabezpieczenie limitu kredytowego, jaki Agora otworzyła w DNB Bank Polska. Hipoteka zabezpiecza spłatę wierzytelności banku obejmujące m.in. kapitał, odsetki od kapitału, odsetki za opóźnienie w spłacie kredytu, prowizje i opłaty od kredytu. Umowa dotyczy limitu kredytowego do wysokości 135 mln zł.
Poprzednio Agora korzystała z limitu kredytowego w Banku Polska Kasa Opieki S.A. Kredyt ten został już całkowicie spłacony. 7 czerwca została sfinalizowana transakcja przejęcia kontrolnego pakietu akcji w banku Pekao przez kontrolowane przez Skarb Państwa PZU i Polski Fundusz Rozwoju.
W drugim kwartale 2017 roku Agora odnotował 0,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 5,07 mln zł straty rok wcześniej. Medialna spółka przeszła restrukturyzację i poprawiła wyniki operacyjne. Agora znów zaczęła zarabiać na segmencie prasowym.
„To spore osiągnięcie , biorąc pod uwagę, że sprzedaż głównego produktu tego działu - "Gazety Wyborczej" - spada lawinowo. W pierwszym półroczu 2017 r. średnie rozpowszechnianie płatne "GW" wyniosło 131 tys. egzemplarzy i zmniejszyło się o 20,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Jednocześnie w okresie tym wpływy z jej sprzedaży spadły o 8,3 proc. rok do roku (warto dodać, że w ubiegłym roku dwukrotnie podnoszono ceny). Wpływy z reklam w "GW" stopniały zaś o 18 proc. W sumie reklamy i sprzedaż "Wyborczej" przyniosły w I półroczu 91,3 mln zł względem 93 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach roku ubiegłego” – komentował wyniki koncernu z Czerskiej Adam Torchała.
Mimo poprawy w segmencie prasowym od kilku lat Agora jest już przede wszystkim przedsiębiorstwem rozrywkowo-reklamowym. Największą część przychodów generuje bowiem segment kinowy, wspierany przez reklamę zewnętrzną (billboardy) i działalność wydawniczą.
KK


























































