
Kadra naukowa Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz niezależni eksperci – certyfikowani wykładowcy Allegro – gwarantują nie tylko najwyższy poziom zajęć, ale i jedyną w swoim rodzaju, niepowtarzalną atmosferę w czasie wykładów i warsztatów. Udział Akademii Allegro gwarantuje praktyczną wiedzę z zakresu e-handlu przekazywaną przez praktyków.
Mariusz Wesołowski o nowym projekcie Allegro
Paweł Lipiec: Czym jest Akademia Allegro?

Mariusz Wesołowski, koordynator ds. edukacji, Allegro.pl
PL: Skąd pomysł na studia e-biznesu?
MW: Studia mają stanowić teoretyczne wsparcie w późniejszej karierze. A my zawsze powtarzamy, że branża e-commerce jest dostępna dla wszystkich. Każdy może znaleźć dla siebie niszę w tym biznesie. Chcieliśmy połączyć doświadczenie naszych trenerów, którzy są praktykami z różnych dziedzin napędzających maszynerię na rynku e-biznesu oraz pracowników naukowych uczelni wyższej. Takiego precedensu w polskim publicznym szkolnictwie wyższym jeszcze nie było.
PL: Dlaczego w Toruniu, a nie w Poznaniu czy Warszawie?MW: Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, z którym współpracujemy, od lat plasuje się na wysokich miejscach rankingów uczelni wyższych w Polsce. Prowadziliśmy rozmowy z uczelnią już od dłuższego czasu i udało nam się wypracować przyjazną atmosferę dla rozwoju edukacji w tym sektorze. Dzięki temu powstał kierunek nazwany prosto i zwięźle – „E-biznes”.
PL: Kto opracowywał zakres materiału?
MW: Zakres materiału był pewną wypadkową połączenia doświadczeń uczelni, jak również naszych wieloletnich obserwacji uczestników kursów i szkoleń e-biznesowych. Staraliśmy się przygotować jak najbardziej kompleksowy zakres wiedzy na temat e-biznesu. Program przygotowywany był przeze mnie we współpracy ze Sławomirem Rajchem. To właśnie Sławek swoimi tysiącami godzin szkoleniowych natchnął mnie do tego, aby wykorzystać doświadczenie i różne poziomy zapotrzebowania, z którym zgłaszają się do nas ludzie z branży. Od kilku lat współpracujemy z różnymi uczelniami, będąc gośćmi konferencji studenckich, takich jak choćby organizowana w Gdańsku NetVision. Pomysł na program studiów to przede wszystkim zbiór doświadczeń i zapotrzebowania płynącego ze strony uczestników różnych konferencji i szkoleń, na których przez ostatnie kilka lat gościliśmy. Od strony merytorycznej program akceptowany był oczywiście przez pracowników naukowych Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
PL: Kim są wykładowcy?

MW: Na kierunku „E-biznes” będą wykładać zarówno trenerzy Akademii Allegro, jak i pracownicy naukowi Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania na UMK. Dzięki temu studenci będą mieli pewność, że zdobędą zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak też poznają praktyczne strony funkcjonowania w e-biznesie. Nasi trenerzy mają spore doświadczenie w prowadzeniu warsztatów. Są wśród nich właściciele dużych sklepów internetowych, eksperci od marketingu internetowego czy funkcjonowania nowych mediów.
PL: Na rynku można spotkać już pewne publikacje na temat e-biznesu. Będziecie z nich korzystać czy będzie to wiedza zupełnie unikalna, której nie znajdziemy w "podręcznikach"?
MW: Oczywiście podręcznikom na temat e-biznesu nie mówimy „NIE”, aczkolwiek wiedzę książkową pozostawmy kadrze naukowej UMK, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie teoretycznych fundamentów dla przyszłych liderów e-commerce. Nasza wiedza ma nieco inną naturę. Stoją za nami lata doświadczeń i własnych, często precedensowych, przygód ze świata wirtualnego handlu. Wiemy, na co uczulać naszych studentów, gdyż sami wypracowaliśmy przez lata własne przepisy na powodzenie w e-biznesie.
Przygotowujemy dla studentów bogaty pakiet materiałów drukowanych, w tym niepublikowane jeszcze pozycje Grupy Wydawniczej Helion, z którą również z sukcesami współpracujemy przy edukowaniu uczestników naszych szkoleń. Tak będzie i tym razem.
Trenerzy Akademii na co dzień mają kontakt z klientem internetowym, wiedzą jak wyróżnić własny produkt lub sklep na tle innych, jak robić efektywne zdjęcia czy rozstrzygać potencjalne problemy, np. z reklamacją.
PL: Czy te studia będzie można skończyć zdalnie? Na przykład za pomocą e-learningu?
MW: Z całą pewnością będziemy korzystać z rozwiązań e-learningowych, ale na pewno nie w takiej formule, aby zaliczanie przedmiotów odbywało się zdalnie. Preferujemy tradycyjną formę kontaktu ze studentami. Będziemy jednak zamieszczać na naszej platformie kursy dedykowane i dostępne wyłącznie dla studentów kierunku. A wszystko po to, aby studenci mieli okazję na bieżąco przeprowadzać ewaluację własnych postępów i na przykład brać udział w testach e-learningowych.
Mariusz Wesołowski - Współautor "Małej encyklopedii obciachu", a także "Tomów Kultury" (lata 70. & 80.) we współpracy z EMPIK. Wykładowca e-commerce. Autor programu "e-Handel" przeprowadzanego w latach 2008 i 2009 na Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu. Prowadził wykłady z marketingu internetowego na studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, a także przedmiot e-Marketing na WSHiU w Poznaniu. Od 2008 roku koordynator projektów edukacyjnych w dziale marketingu Allegro. Obecnie pracuje nad kolejnymi projektami e-commerce, a równolegle nad publikacjami "101 mitów na temat sprzedaży internetowej" oraz "Sprzedając z ukosa. Typy sprzedawców internetowych".
Analityk Bankier.pl
Artykuł pochodzi z portalu e-commerce.edu.pl