REKLAMA

Allegro zaprasza na studia... do Torunia

2011-04-08 16:35
publikacja
2011-04-08 16:35
To już pewne. Akademia Allegro oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu już w maju zaproszą chętnych na studia podyplomowe z dziedziny e-biznesu. Unikalny program kształcenia obejmuje 190 godzin wykładów i warsztatów. Interesuje Cię zarządzanie organizacjami? A może procesy operacyjne e-biznesu? Modele biznesowe, technologie? Marketing? Jeśli tak - już dziś możesz złożyć aplikację na studia podyplomowe organizowane przez UMK w Toruniu oraz Akademię Allegro.

 


Kadra naukowa Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz niezależni eksperci – certyfikowani wykładowcy Allegro – gwarantują nie tylko najwyższy poziom zajęć, ale i jedyną w swoim rodzaju, niepowtarzalną atmosferę w czasie wykładów i warsztatów. Udział Akademii Allegro gwarantuje praktyczną wiedzę z zakresu e-handlu przekazywaną przez praktyków.


Już dziś wszyscy zainteresowani mogą pisać na adres: uniwersytet@allegro.pl

Mariusz Wesołowski o nowym projekcie Allegro

Paweł Lipiec: Czym jest Akademia Allegro?

Mariusz Wesołowski, koordynator ds. edukacji, Allegro.pl

Mariusz Wesołowski, koordynator ds. edukacji, Allegro.pl

Mariusz Wesołowski: Akademia Allegro powstała jako połączenie kilku różnych projektów edukacyjnych, które realizowaliśmy już od kilku lat. Od początku stawialiśmy na edukację użytkowników, dlatego zaczęliśmy jeździć po całej Polsce z wykładami i warsztatami poświęconymi różnym aspektom biznesu internetowego. Mieliśmy akcje skierowane i do osób zainteresowanych wejściem w handel w sieci, ale i do przedsiębiorców, którzy już rozpoczęli przygodę z e-commerce. Organizowaliśmy również spotkania dla seniorów i juniorów. Tych pierwszych uczyliśmy, jak samemu korzystać z podstawowych i przydatnych aplikacji oraz stron w Internecie, a tych drugich przestrzegaliśmy przed zagrożeniami w sieci. Od niedawna wszystkie te oraz inne projekty działają w ramach Akademii Allegro. Mamy kilkunastu trenerów, którzy na co dzień są specjalistami z różnych dziedzin: grafiki komputerowej, fotografii, informatyki, ekonomii itd. Obecnie mamy dziewięć różnych programów szkoleń w ramach Akademii. W tej chwili można nas spotkać na Mazowszu, gdzie od stycznia do końca maja odwiedzamy prawie każde miasto powiatowe. Mieszkańcy mazowieckiego mogli zapamiętać naszą wizytówkę, którą jest Truck Allegro. To specjalna multimedialna ciężarówka, sala szkoleniowa mogąca pomieścić jednorazowo nawet 30 uczestników.

PL: Skąd pomysł na studia e-biznesu?

MW: Studia mają stanowić teoretyczne wsparcie w późniejszej karierze. A my zawsze powtarzamy, że branża e-commerce jest dostępna dla wszystkich. Każdy może znaleźć dla siebie niszę w tym biznesie. Chcieliśmy połączyć doświadczenie naszych trenerów, którzy są praktykami z różnych dziedzin napędzających maszynerię na rynku e-biznesu oraz pracowników naukowych uczelni wyższej. Takiego precedensu w polskim publicznym szkolnictwie wyższym jeszcze nie było.

PL: Dlaczego w Toruniu, a nie w Poznaniu czy Warszawie?

MW: Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, z którym współpracujemy, od lat plasuje się na wysokich miejscach rankingów uczelni wyższych w Polsce. Prowadziliśmy rozmowy z uczelnią już od dłuższego czasu i udało nam się wypracować przyjazną atmosferę dla rozwoju edukacji w tym sektorze. Dzięki temu powstał kierunek nazwany prosto i zwięźle – „E-biznes”.

PL: Kto opracowywał zakres materiału?

MW: Zakres materiału był pewną wypadkową połączenia doświadczeń uczelni, jak również naszych wieloletnich obserwacji uczestników kursów i szkoleń e-biznesowych. Staraliśmy się przygotować jak najbardziej kompleksowy zakres wiedzy na temat e-biznesu. Program przygotowywany był przeze mnie we współpracy ze Sławomirem Rajchem. To właśnie Sławek swoimi tysiącami godzin szkoleniowych natchnął mnie do tego, aby wykorzystać doświadczenie i różne poziomy zapotrzebowania, z którym zgłaszają się do nas ludzie z branży. Od kilku lat współpracujemy z różnymi uczelniami, będąc gośćmi konferencji studenckich, takich jak choćby organizowana w Gdańsku NetVision. Pomysł na program studiów to przede wszystkim zbiór doświadczeń i zapotrzebowania płynącego ze strony uczestników różnych konferencji i szkoleń, na których przez ostatnie kilka lat gościliśmy. Od strony merytorycznej program akceptowany był oczywiście przez pracowników naukowych Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

PL: Kim są wykładowcy?

MW: Na kierunku „E-biznes” będą wykładać zarówno trenerzy Akademii Allegro, jak i pracownicy naukowi Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania na UMK. Dzięki temu studenci będą mieli pewność, że zdobędą zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak też poznają praktyczne strony funkcjonowania w e-biznesie. Nasi trenerzy mają spore doświadczenie w prowadzeniu warsztatów. Są wśród nich właściciele dużych sklepów internetowych, eksperci od marketingu internetowego czy funkcjonowania nowych mediów.

PL: Na rynku można spotkać już pewne publikacje na temat e-biznesu. Będziecie z nich korzystać czy będzie to wiedza zupełnie unikalna, której nie znajdziemy w "podręcznikach"?

MW: Oczywiście podręcznikom na temat e-biznesu nie mówimy „NIE”, aczkolwiek wiedzę książkową pozostawmy kadrze naukowej UMK, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie teoretycznych fundamentów dla przyszłych liderów e-commerce. Nasza wiedza ma nieco inną naturę. Stoją za nami lata doświadczeń i własnych, często precedensowych, przygód ze świata wirtualnego handlu. Wiemy, na co uczulać naszych studentów, gdyż sami wypracowaliśmy przez lata własne przepisy na powodzenie w e-biznesie.

Przygotowujemy dla studentów bogaty pakiet materiałów drukowanych, w tym niepublikowane jeszcze pozycje Grupy Wydawniczej Helion, z którą również z sukcesami współpracujemy przy edukowaniu uczestników naszych szkoleń. Tak będzie i tym razem.

Trenerzy Akademii na co dzień mają kontakt z klientem internetowym, wiedzą jak wyróżnić własny produkt lub sklep na tle innych, jak robić efektywne zdjęcia czy rozstrzygać potencjalne problemy, np. z reklamacją.

PL: Czy te studia będzie można skończyć zdalnie? Na przykład za pomocą e-learningu?

MW: Z całą pewnością będziemy korzystać z rozwiązań e-learningowych, ale na pewno nie w takiej formule, aby zaliczanie przedmiotów odbywało się zdalnie. Preferujemy tradycyjną formę kontaktu ze studentami. Będziemy jednak zamieszczać na naszej platformie kursy dedykowane i dostępne wyłącznie dla studentów kierunku. A wszystko po to, aby studenci mieli okazję na bieżąco przeprowadzać ewaluację własnych postępów i na przykład brać udział w testach e-learningowych.


Wszystkich zainteresowanych aplikowaniem na studia podyplomowe zachęcamy do kontaktu pod adresem: uniwersytet@allegro.pl

Mariusz Wesołowski - Współautor "Małej encyklopedii obciachu", a także "Tomów Kultury" (lata 70. & 80.) we współpracy z EMPIK. Wykładowca e-commerce. Autor programu "e-Handel" przeprowadzanego w latach 2008 i 2009 na Wyższej Szkole Handlu i Usług w Poznaniu. Prowadził wykłady z marketingu internetowego na studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, a także przedmiot e-Marketing na WSHiU w Poznaniu. Od 2008 roku koordynator projektów edukacyjnych w dziale marketingu Allegro. Obecnie pracuje nad kolejnymi projektami e-commerce, a równolegle nad publikacjami "101 mitów na temat sprzedaży internetowej" oraz "Sprzedając z ukosa. Typy sprzedawców internetowych".

Paweł Lipiec
Analityk Bankier.pl

Artykuł pochodzi z portalu e-commerce.edu.pl

Źródło:

Do pobrania

akademiaallegrothumbmedium3800jpgakademiaallegrothumbmedium3800jpgakademiaallegrothumbmedium3800jpg
Tematy
Mercedes-Benz GLS SUV - teraz w promocyjnym leasingu
Mercedes-Benz GLS SUV - teraz w promocyjnym leasingu
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~lucky333
Jeżeli nie nauczą Was na tych studiach programowania to albo będziecie musieli założyć własną firmę albo mieć dobre plecy. Bo po zarządzaniu-ściemnianiu roboty dla szaraków nie ma :-)

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki