Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Xiaomi czy Samsung? Liderzy polskiego rynku smartfonów

Xiaomi czy Samsung? Sprawdzamy, kto został liderem polskiego rynku smartfonów w pierwszym kwartale. Przeglądamy dane z firm analitycznych dotyczących sprzedaży urządzeń mobilnych.

fot. WAYHOME studio / Shutterstock

Koronawirus zatopił światowy rynek smartfonów. Również na polskim rynku spadła liczba sprzedanych urządzeń o 3,7% r/r. Wśród czołowych producentów tylko Xiaomi zanotował wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r., wynika z badania przeprowadzonego przez Canalys. Jednak największy udział w rynku przypada Samsungowi, jak czytamy w raporcie Gfk.

reklama

Xiaomi najczęściej kupowanym smartfonem

Pomimo spadków Samsung posiada w Polsce ponad 28 proc. udziałów w rynku smartfonów. Producent I kw. 2020 r. zakończył ze spadkiem sprzedaży o 26 proc. Na drugim miejscu z różnicą 1 p.p jest Xiaomi, które w pierwszym kwartale zanotowało wzrost sprzedaży o 223 proc., wynika z raportu Canalys.

Xaiomi z największą sprzedażą w I kw 2020 r. (fot. Smartphone Analysis, may 2020 / Canalys)

Znaczący spadek sprzedaży o 44 proc. w pierwszym kwartale 2020 r. zanotował Huawei. Producent posiada w Polsce 23 proc. udziałów w rynku smartfonów. Największy spadek sprzedanych urządzeń w I kw. przypadł producentowi Lenowo - 53 proc.

Samsung liderem według GfK

Samsung osiągnął pierwsze miejsce pod względem udziałów ilościowych oraz wartościowych na rynku smartfonów w Polsce. W I kw. 2020 r. 29,7 proc. sprzedanych urządzeń należało do koreańskiego producenta, a ich wartość stanowiła 33,5 proc. polskiego rynku.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
Udział w rynku sprzedanych smartfonów
Producent Udziały ilościowe Udziały wartościowe
I kw 2020 r. IV kw 2019 r. I kw 2019 r. I kw 2020 r. IV kw 2019 r. I kw 2019 r.
Samsung  29,70% 33,00% 33,00% 33,50% 39% 37%
Huawei  23% 23%  32% 19% 25% 28%
Xiaomi 23% 20% 8% 16,30% 9% 5%
Apple 8,30% 8,00% 8,00% 21% 17% 18%
Źródło: GfK (spidersweb.pl)

Na drugim miejscu pod względem sprzedanych smartfonów Huawei i Xiaomi po 23 proc. udziałów w rynku. Na dole zestawienia amerykański producent iPhonów - 8,3 proc. w pierwszym kwartale pod względem ilościowym, ale na drugim miejscu jeżeli chodzi o wartość sprzedanych urządzeń (21 proc.) Za Apple'em uplasował się Huawei (19 proc.). Stawkę zamyka Xiaomi - 16,3 proc. udziałów wartościowych w I kw. 2020 r.

Xiaomi z największym udziałem - IDC

Xiaomi posiada 31,6 proc. udziałów ilościowych w polskim rynku smartfonów, wynika z badania IDC opublikowanego na Twitterze przez Marka Kujdę. Na drugim miejscu uplasował się Huawei z udziałem liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 26,8 proc.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy
Ilościowy udział w rynku smartfonów w Polsce (IDC)

Trzecim największym udziałowcem na rynku smartfonów w pierwszym kwartale był Samsung - 22,3 proc. Najniższy ilościowy udział w rynku na poziomie 3 proc. przypadł producentowi urządzeń Motorola.

Różnica pomiędzy udziałem miedzy IDC a GfK wynika z różnicy w liczeniu urządzeń. IDC korzysta z danych otrzymanych od producentów, czyli ile smartfonów wysłali do danego kraju. Natomiast GfK zlicza liczbę urządzeń faktycznie sprzedanych, przeczytamy na Spiderweb.pl.

Wartościowy udział w rynku smartfonów w Polsce (fot. Marek Kujda / IDC)

Udział wartościowy w rynku rozłożył się odmiennie od ilościowego. W pierwszym kwartale najlepszy okazał się Samsung, którego wartość sprzedanych urządzeń stanowiła 1/4 rynku smartfonów w Polsce. Na drugim miejscu Huawei z udziałem o 0,4 p.p. niższym od Samsunga. Trzecią pozycję zajął Apple z udziałem w wysokości 22,2 proc. Xiaomi zajął czwartą lokatę pod względem wartościowego udziału w rynku, czyli 21,4 proc.

DF

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty