– Wydanie paragonu w sklepie, restauracji czy na stacji paliw ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla nas wszystkich. W akcji „Weź paragon” chodzi przede wszystkim o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Otrzymanie paragonu to prawo konsumenta i podatnika. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy – mówi Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej.
Tegoroczna akcja "Weź paragon" jest już dwudziestą odsłoną ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej resortu finansów. Celem przedsięwzięcia jest uświadomienie Polakom roli paragonu fiskalnego i minimalizowanie negatywnych skutków nierzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących przez przedsiębiorców – podkreśla ministerstwo.
Po co zabierać ze sobą paragon fiskalny za zakupy? Resort finansów podkreśla, że z nim:
- będzie łatwiej złożyć reklamację,
- klient wspiera uczciwą konkurencję,
- można będzie porównać ceny,
- kupujący przyczyniają się do zmniejszenia szarej strefy,
- klient zyskuje pewność, że nie został oszukany,
- mamy pewność, że podatek zapłacony przez nas w cenie trafi do budżetu państwa,
- mamy możliwość rachunkowej i rzeczowej kontroli przeprowadzonej transakcji.
Jednocześnie ministerstwo przypomina, że wydruk płatności kartą za zakupy nie zastępuje paragonu fiskalnego, który jest formalnym potwierdzeniem sprzedaży. Resort uruchomił specjalną stronę poświęconą akcji "Weź paragon". Znaleźć tam można m.in. odpowiedzi na pytania - jak wygląda prawidłowy paragon?, kto może używać kas wirtualnych?
DF