"Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosiły wyniki 14. edycji badania Top Maka. Jak podano, przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych, które opublikowane były w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku: 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w social mediach.
Na pierwszym miejscu Rankingu Top Marka 2021 znalazł się PKO BP. Drugie miejsce należy do Orlenu, który awansował o 5 miejsc względem zeszłego roku. Lepszą pozycję niż ostatnio zanotował również Bank Pekao, który zamyka tegoroczne podium.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
Zwycięzcy rankingu – Top 10 |
||
---|---|---|
Miejsce |
Nazwa marki |
Liczba punktów |
1. |
PKO Bank Polski |
9 023 377 |
2. |
Orlen |
7 261 604 |
3. |
Bank Pekao |
6 869 259 |
4. |
TVN |
6 508 611 |
5. |
Pfizer |
6 159 574 |
6. |
PGE |
6 115 191 |
7. |
Plus |
5 933 269 |
8. |
Santander Bank Polska |
5 895 860 |
9. |
OLX |
5 415 203 |
10. |
Mercedes |
4 955 446 |
W badaniu wyróżniono także marki o najlepszym wizerunku i z największym dotarciem publikacji.
Najwyższy wynik indeksu sentymentu przypadł firmie kurierskiej GLS. Zaraz za zwycięzcą tej kategorii znalazły się markety spożywcze Netto, a podium zamknęło Narodowe Centrum Kultury. W pierwszej piątce obecna jest jeszcze firma kosmetyczna AA oraz Siemens, producent sprzętu RTV i AGD.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
Marki o najlepszym wizerunku – Top 5 |
||
---|---|---|
Miejsce |
Nazwa marki |
Indeks sentymentu |
1. |
GLS |
4,30 |
2. |
Netto |
4,07 |
3. |
Narodowe Centrum Kultuty |
4,02 |
4. |
AA |
3,90 |
5. |
Siemens |
3,86 |
Natomiast największy wskaźnik dotarcia miały informacje dotyczące Orlenu. Na drugim miejscu znazlał się TVN, ostatnie miejsce na podium w tej kategorii należy do zwycięzcy Top Marki 2021, czyli PKO BP. Top 5 zamykają TVN24 i Pfizer.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
Marki z największym dotarciem – Top 5 |
||
---|---|---|
Miejsce |
Nazwa marki |
Impact |
1. |
Orlen |
4 569 964 342 |
2. |
TVN |
4 041 376 998 |
3. |
PKO Bank Polski |
3 208 875 134 |
4. |
TVN24 |
3 063 193 028 |
5. |
Pfizer |
3 005 162 949 |
W badaniu wyróżniono 50 branż, które najczęściej pojawiają się w mediach, a w każdym z sektorów wyciągnięto 10 brandów, o których wspominano najczęściej. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację 500 marek. 50 najsilniejszych medialnie brandów zyskało tytuł i statuetkę Top Marka 2021.
- CBOS
- PKO BP
- Rainbow
- Grupa Azoty
- Canal+
- OLX
- PGE
- Pfizer
- POL'AND'ROCK
- Grupa Budimex
- Poczta Polska
- Provident
- Kruk
- Wyborowa
- Coca-Cola
- Żywiec
- Hilton
- Pracuj.pl
- Deloitte
- Avon
- Biedronka
- Betard
- CCC
- 4F
- Blik
- Narodowe Centrum Kultury
- WP
- "Gazeta Wyborcza"
- CD Projekt
- Apple
- WOŚP
- RMF FM
- Volkswagen
- Mercedes
- Netflix
- Rossman
- McDonald's
- Apart
- Grupa LuxMed
- Samsung
- Sony
- Orlen
- MTP
- Plus
- TNV
- Raben
- PZU
- Uniwersytet Warszawski
- Wydawnictwo Literackie
Kolejność nie jest podyktowana miejscami zajmowanymi w rankingu, lista ułożona jest alfabtycznie pod względem branży.
DO