Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Top Marka 2021. Oto najsilniejsze marki w polskich mediach

Znamy zwycięzców rankingu najsilniejszych marek w mediach w Polsce. Analiza dotyczyła aż 500 marek z 50 branż i objęła 108 mln informacji. Sprawdzamy, kto jest na podium.

(fot. Shutterstock)

"Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosiły wyniki 14. edycji badania Top Maka. Jak podano, przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych, które opublikowane były w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku: 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w social mediach.

reklama

Na pierwszym miejscu Rankingu Top Marka 2021 znalazł się PKO BP. Drugie miejsce należy do Orlenu, który awansował o 5 miejsc względem zeszłego roku. Lepszą pozycję niż ostatnio zanotował również Bank Pekao, który zamyka tegoroczne podium.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Zwycięzcy rankingu – Top 10

Miejsce

Nazwa marki

Liczba punktów

1.

PKO Bank Polski

9 023 377

2.

Orlen

7 261 604

3.

Bank Pekao

6 869 259

4.

TVN

6 508 611

5.

Pfizer

6 159 574

6.

PGE

6 115 191

7.

Plus

5 933 269

8.

Santander Bank Polska

5 895 860

9.

OLX

5 415 203

10.

Mercedes

4 955 446

W badaniu wyróżniono także marki o najlepszym wizerunku i z największym dotarciem publikacji.

Najwyższy wynik indeksu sentymentu przypadł firmie kurierskiej GLS. Zaraz za zwycięzcą tej kategorii znalazły się markety spożywcze Netto, a podium zamknęło Narodowe Centrum Kultury. W pierwszej piątce obecna jest jeszcze firma kosmetyczna AA oraz Siemens, producent sprzętu RTV i AGD.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Marki o najlepszym wizerunku – Top 5

Miejsce

Nazwa marki

Indeks sentymentu

1.

GLS

4,30

2.

Netto

4,07

3.

Narodowe Centrum Kultuty

4,02

4.

AA

3,90

5.

Siemens

3,86

Natomiast największy wskaźnik dotarcia miały informacje dotyczące Orlenu. Na drugim miejscu znazlał się TVN, ostatnie miejsce na podium w tej kategorii należy do zwycięzcy Top Marki 2021, czyli PKO BP. Top 5 zamykają TVN24 i Pfizer.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Marki z największym dotarciem – Top 5

Miejsce

Nazwa marki

Impact

1.

Orlen

4 569 964 342

2.

TVN

4 041 376 998

3.

PKO Bank Polski

3 208 875 134

4.

TVN24

3 063 193 028

5.

Pfizer

3 005 162 949

W badaniu wyróżniono 50 branż, które najczęściej pojawiają się w mediach, a w każdym z sektorów wyciągnięto 10 brandów, o których wspominano najczęściej. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację 500 marek. 50 najsilniejszych medialnie brandów zyskało tytuł i statuetkę Top Marka 2021.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy
  1. CBOS
  2. PKO BP
  3. Rainbow
  4. Grupa Azoty
  5. Canal+
  6. OLX
  7. PGE
  8. Pfizer
  9. POL'AND'ROCK
  10. Grupa Budimex
  11. Poczta Polska
  12. Provident
  13. Kruk
  14. Wyborowa
  15. Coca-Cola
  16. Żywiec
  17. Hilton
  18. Pracuj.pl
  19. Deloitte
  20. Avon
  21. Biedronka
  22. Betard
  23. CCC
  24. 4F
  25. Blik
  26. Narodowe Centrum Kultury
  27. WP
  28. "Gazeta Wyborcza"
  29. CD Projekt
  30. Google
  31. Apple
  32. WOŚP
  33. RMF FM
  34. Volkswagen
  35. Mercedes
  36. Netflix
  37. Rossman
  38. McDonald's
  39. Apart
  40. Grupa LuxMed
  41. Samsung
  42. Sony
  43. Orlen
  44. MTP
  45. Plus
  46. TNV
  47. Raben
  48. PZU
  49. Uniwersytet Warszawski
  50. Wydawnictwo Literackie

Kolejność nie jest podyktowana miejscami zajmowanymi w rankingu, lista ułożona jest alfabtycznie pod względem branży.

DO

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty