Źródłem problemów jest usterka w Amazon Web Services (AWS) - firmie dostarczającej infrastrukturę dla znacznej części stron internetowych na świecie.
O godzinie 13:00 AWS oświadczyło, że problem, który spowodował masową awarię, został już opanowany. Wszystkie usługi powinny działać normalnie, ale, jak czytamy, "funkcjonowanie niektórych elementów może pozostać ograniczone" w związku z trwającymi jeszcze pracami nad pełnym rozwiązaniem problemu. "Podstawowy problem z usługą DNS został całkowicie rozwiązany, a większość operacji usługi AWS działa teraz prawidłowo".
Jak widać więc, większość aplikacji powinna już działać prawidłowo albo wrócić do normalnego działania w najbliższym czasie.
Problemy odnotowywali użytkownicy takich aplikacji jak:
- Snapchat
- Zoom
- Roblox
- Fortnite
- Duolingo
- Slack
- Tidal
- Amazon
- Asana
- Canva
- Signal
- Epic Games Store
- Perplexity i wiele innych.
W Polsce z problemami mierzyli się klienci mBanku i Poczty Polskiej.
Jak podaje mBank w odpowiedzi na pytania swoich klientów: "obecnie występują problemy z widocznością transakcji w historii operacji – dotyczy zarówno środków wychodzących, jak i przychodzących. Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej przywrócić pełną widoczność".
Z problemami mogli spotkać się użytkownicy Blika czy PKO BP.
Czym jest AWS?
AWS to skrót oznaczający Amazon Web Services. To usługa udostępniania publicznej platformy chmurowej oraz hostingowy serwis internetowy, będące jednostką zależną Amazon, udostępniającą usługi dostępne w sieci Web.
"Zidentyfikowaliśmy potencjalną przyczynę błędów w interfejsach API DynamoDB w regionie US-EAST-1. Pracujemy na wielu równoległych ścieżkach, aby przyspieszyć naprawę awarii" - przekazał Amazon w komunikacie dla BBC.
oprac. KWS