Sieć MR.DIY, bo o niej mowa, to znana w Azji Południowo-Wschodniej malezyjska firma, która działa od 2005 roku. Zaczynała od sklepu z narzędziami, a dziś ma ponad 4000 placówek w 12 krajach, dotąd głównie na rynku azjatyckim. Teraz właściciele postanowili otworzyć się na Polskę.
Polska ma być 13 krajem, gdzie będzie można kupić produkty oferowane przez MR.DIY. Dołączy tym samym do Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapuru, Filipin, Wietnamu, Kambodży, Indii i Bangladeszu oraz Turcji i Hiszpanii.
W których miastach pojawią się sklepy? Sieć stawia na Zabrze, Kraków, Piotrków Trybunalski i Bielsko-Białą.
Firma wchodzi na mocno konkurencyjny rynek, na którym karty rozdają choćby sieci dyskontów przemysłowych Pepco, Tedi, KiK, Dealz czy Action. Jednak one dysponują w tym momencie dziesiątkami i setkami placówek w kraju, kilka sklepów nowej marki nie powinno stanowić zagrożenia.
MR.DIY oferuje między innymi wyposażenie domu, mieszkania oraz artykuły do remontów i ogrodu. Można by powiedzieć - coś co polscy klienci bardzo lubią. Średnia powierzchnia większości sklepów to 900 m2.
Do nowo otwartych sklepów potrzebna będzie załoga. Aktualny plan zakłada zatrudnienie do 1 tys. pracowników w ciągu pierwszych trzech lat istnienia marki MR.DIY w Polsce. Liczba ta obejmuje zarówno pracowników sklepów, magazynu, jak i biura oraz administracji. Przedstawiciel marki, Leo Gan, ogłosił, że do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów.
„Rozwój naszej sieci zapewni klientom większy wybór jakościowego asortymentu, a także stworzy nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki, a zarazem odzwierciedli nasze zaangażowanie w działania na rzecz społeczności wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni” - dodaje Leo Gan.
oprac. KWS