Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Hipermarkety cenimy za ceny i promocje, dyskonty za przejrzyste informacje

Klienci najbardziej cenią hipermarkety za atrakcyjne ceny i liczbę promocji – 28,4 proc. wskazań, a dyskonty za przejrzystą politykę informacyjną – 25,6 proc. - wynika z raportu UCE Research i Hybrid Europe. Najsłabsze oceny oba formaty uzyskały za jakość obsługi i wygodę zakupów.

fot. chainarong06 / Shutterstock

„Wyniki badania potwierdzają ugruntowane skojarzenia konsumentów z poszczególnymi formatami handlowymi, których źródła sięgają początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce. Hipermarkety pojawiły się na naszym rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze zaoferowały szeroki wybór, atrakcyjne ceny i promocje” – zauważył Adam Iwiński z Hybrid Europe.

reklama

Ekspert zaznaczył, że dyskonty później pojawiły się na rynku, ale skutecznie zbudowały wizerunek, m.in. za pomocą intensywnej komunikacji marketingowej. Jej elementem jest przejrzysta polityka informacyjna, która wynika m.in. z wojny cenowej między największymi graczami segmentu, która mocno wybrzmiewa w mediach.

Z raportu UCE Research i Hybrid Europe wynika, że w opinii 28,4 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne ceny i największą liczbę promocji zapewniają hipermarkety. Z kolei pod względem przejrzystej polityki informacyjnej na pierwszym miejscu uplasowały się dyskonty z wynikiem 25,6 proc.

„Konsumenci różnie postrzegają te formaty, choć często korzystają z obydwu. Hipermarkety nadal są synonimem dużych promocji i szerokiego asortymentu, a dyskonty – prostoty, przejrzystości i codziennych oszczędności” – stwierdził Iwiński.

Hipermarkety jako placówki zapewniające najbardziej przejrzystą politykę informacyjną wskazało 19,6 proc. badanych. Z kolei według 23,2 proc. ankietowanych najlepsze ceny i promocje zapewniają dyskonty.

„Dyskonty są dziś postrzegane jako format oferujący nie tylko niską cenę, ale także coraz szerszy wybór i wysoką jakość produktów. To efekt długoletnich inwestycji w jakość asortymentu” - podkreślił Adam Iwiński.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Z raportu wynika natomiast, że hipermarkety są najrzadziej doceniane za miłą i fachową obsługę – 5,4 proc. wskazań, za dobrze i intuicyjnie rozłożony towar - 7,6 proc., a także za szybkość i wygodę w robieniu zakupów – 8,4 proc. Podobne oceny w tej kategorii uzyskały dyskonty - odpowiednio: 5,7 proc., 6,8 proc., 7,6 proc.

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że generalnie wyniki hipermarketów i dyskontów są zbliżone we wszystkich kategoriach.

„Dyskonty wygrywają prostotą przekazu i przejrzystością oferty wspieraną intensywną i konsekwentną komunikacją reklamową. Hipermarkety natomiast czerpią z historycznej pozycji lidera rynku i oferują doświadczenie zakupowe oparte na szerokim wyborze i większej skali” - podsumował Iwiński.

Raport „Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów” powstał na podstawie badania zrealizowanego przez UCE Research i Hybrid Europe na próbie 4126 klientów hipermarketów i dyskontów. (PAP)

gkc/ malk/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty