Jak podano, platforma marketplace (EmpikPlace) stanowiła 20 proc. GMV na empik.com.
"W ostatnich miesiącach skupialiśmy się na rozwoju naszej platformy marketplace (EmpikPlace). Osiągnęliśmy historyczne tempo wzrostu, przekraczając pułap ponad 5 milionów ofert oraz już ponad 4 milionów zamówień zrealizowanych przez naszych partnerów. Tylko w ciągu dwunastu miesięcy do platformy EmpikPlace dołączyło blisko 1.200 nowych sklepów partnerskich. Jednocześnie nastąpił dalszy wzrost udziału aplikacji mobilnej w procesie zakupowym. Sprzedaż w tym kanale osiągnęła dynamikę +77 proc. Od dawna przygotowywaliśmy się na taką zmianę preferencji klientów" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Karol Ignatowicz, dyrektor ds. e-commerce i zarządzania wartością klienta.
Sprzedaż w 326 sklepach w kanale tradycyjnym (salonach Empik i Papiernik by Empik) wyniosła w ubiegłym roku 1,05 mld zł.
"W 2021 roku grupa konsekwentnie realizowała strategię rozwoju sieci stacjonarnej w zgodzie z trendem convenience / lokalności. Otworzyliśmy 21 nowych salonów, zwiększając nasz geograficzny zasięg w mniejszych ośrodkach miejskich, ale również rozwijaliśmy się w lokalizacjach ulicznych w tzw. +sypialniach+ dużych miast. Rozwój sieci fizycznej jest jednym z kluczowych elementów ekosystemowej strategii naszej grupy" – powiedziała Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.
W ubiegłym roku pojawiło się 11 nowych lokalizacji w sieci Papiernik by Empik. (PAP Biznes)
pel/ osz/