Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Allegro zdominowało rynek e-commerce w Polsce

64,6 proc. zasięgu na rynku platform e-commerce w Polsce należy do platformy sprzedażowej Allegro. W czerwcu 2020 r. liczba użytkowników serwisu wzrosła o blisko 960,6 tys. osób w porównaniu z ubiegłym rokiem, wynika z raportu Gemius/PBI.

fot. Africa Studio / Shutterstock

Pandemia COVID-19 zmieniła zachowania oraz przyzwyczajenia konsumentów. W tym czasie dostawa produktów do domu była jedną z niewielu możliwości kupienia niektórych artykułów. Obecnie niemal 80 proc. Polaków robi zakupy bez wychodzenia z domu, czytamy w Rzeczpospolitej. Z kolei z sondażu wykonanego na zlecenie aplikacji mobilnej Glovo wynika, że 40 proc. Polaków co najmniej raz w tygodniu zamawia jedzenie z dostawą do domu.

reklama

Przy zamawianiu produktów klienci korzystają m.in z platform pośredniczących w sprzedaży oraz oficjalnych stron sklepów. W Polsce najczęściej wybieranym serwisem e-commerce jest Allegro. W 2020 roku liczba użytkowników wyniosła blisko 17,58 mln osób, to wzrost prawie o 960,6 tys. użytkowników w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na drugiej pozycji uplasowała się platforma ceneo.pl - 10,94 mln użytkowników i wzrostem o 229,2 tys. osób w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnie miejsce na podium zajęła firma Media Expert, z której korzystało 8,74 mln konsumentów w czerwcu 2020 r.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
Bankier.pl Czołowe serwisy e-commerce w Polsce
Platforma Użytkownicy Zasięg w 2020 r.
czerwiec 2020 r.  czerwiec 2019 r.
allegro.pl 17,58 mln  16,62 mln 64,6 proc. 
ceneo.pl 10,94 mln 10,71 mln 40,2 proc.
mediaexpert.pl 8,74 mln 6,06 mln 32,1 proc.
euro.com.pl 7,35 mln 5,37 mln 27 proc.
aliexpress.com 5,87 mln 4,78 mln 21,6 proc.
empik.com 4,4 mln 4,52 mln 16,2 proc.
castorama.pl 3,9 mln 3,55 mln 14,3 proc.
zalando.pl 3,55 mln 2,56 mln 13 proc.
doz.pl 3,48 mln 4,07 mln 12,8 proc.
leroymerlin.pl 3,22 mln 2,57 mln 11,9 proc.
Źródło: na podstawie badań Gemius/PBI

W porównaniu z poprzednim rokiem wzrost liczby użytkowników zanotowały wszystkie serwisy sprzedażowe znajdujące się w pierwszej dziesiątce czołowych platform e-commerce przygotowanej przez Gemius/PBI poza:

  • sklepem empik.com,
  • apteką internetową doz.pl.

Odpowiednio w Empiku liczba użytkowników w czerwcu 2020 roku spadła o 119,7 tys. osób w porównaniu z ubiegłym adekwatnym okresem. Natomiast apteka internetowa doz.pl zanotowała zmniejszenie się liczby użytkowników o 588,3 tys. w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

DF

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty