W Warszawie powstanie pierwsze w Europie nowoczesne centrum obsługi klienta Ryanair, które będzie wspierać pasażerów w przypadku opóźnień lub anulowania lotów. Pracę znajdzie tam 200 osób.


Warszawskie CS Escalation Centre to pierwszy tego typu projekt Grupy Ryanair, który ma wspierać pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, takich jak opóźnienia wynikające z problemów z kontrolą ruchu lotniczego (ATC), niekorzystnych warunków pogodowych czy ograniczonej przepustowości lotnisk. Osoby podróżujące będą mogły uzyskać tam bieżące informacje o opóźnieniach samolotów oraz wyszukać alternatywne połączenia w przypadku anulowanych lotów.
W nowym centrum wykorzystane będą zaawansowane narzędzia cyfrowe m.in. czat i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które mają umożliwić sprawną komunikację z pasażerami.
Ruszyła rekrutacja
Pomimo cyfrowego charakteru inwestycji, w powstającym obiekcie pracę znajdzie 200 specjalistów odpowiedzialnych za rozwój, nadzór i codzienną obsługę systemu wspierającego pasażerów Ryanair w całej Europie.
Ruszyła już rekrutacja na stanowiska z zakresu obsługi klienta, IT i administracji. Kandydaci powinni dobrze znać język angielski, posiadać umiejętności komunikacji pisemnej oraz gotowość do pracy w dynamicznym środowisku. Natomiast nie jest wymagane doświadczenie w obsłudze klienta online, gdyż firma zapewnia kompleksowe szkolenia.
Pomogą, gdy opóźni się lot
Jak twierdzi Tracy Kennedy, Director of Customer Care w Ryanair, nowe centrum w Warszawie to krok naprzód w kierunku cyfryzacji i redefinicji obsługi klientów.
– CS Escalation Centre skoncentruje się na szybkim i skutecznym wsparciu pasażerów – mówi Tracy Kennedy. – Będzie zapewniać aktualizacje w czasie rzeczywistym, wspierać pasażerów dotkniętych zakłóceniami oraz oferować szybkie odpowiedzi za pośrednictwem czatu na żywo i technologii opartej na sztucznej inteligencji.
W Polsce od 20 lat
Grupa Ryanair działa na polskim rynku od 20 lat.
– Obok polskich linii lotniczych Buzz, posiadających 74 samoloty Boeing 737 i zatrudniających ponad 2000 specjalistów w całym kraju, Ryanair prowadzi we Wrocławiu centrum innowacji i technologii - IT Labs, a także bazę serwisowo-hangarową do naprawy samolotów, gdzie łącznie pracuje ponad 400 inżynierów i specjalistów IT – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczych Buzz z Grupy Ryanair. – Nasz zespół obsługi naziemnej w Krakowie, Katowicach i Warszawie zatrudnia obecnie ponad 700 specjalistów. W tym roku oddamy do użytku w Krakowie nasze pierwsze w regionie Centrum Symulatorowo-Treningowe załóg lotniczych, w którym zatrudnienie znajdzie 150 osób.

























































