REKLAMA

Audi kończy produkcję i zwalnia. Pracę straci 3 tys. osób

2025-01-30 09:49
publikacja
2025-01-30 09:49

Jeszcze tylko przez miesiąc pracować będą linie produkcyjne fabryki Audi w belgijskim mieście Forest – informuje „Interia”. Po zakończeniu produkcji elektrycznego modelu q8 e-tron pracę straci 3 tys. osób.

Audi kończy produkcję i zwalnia. Pracę straci 3 tys. osób
Audi kończy produkcję i zwalnia. Pracę straci 3 tys. osób
fot. Anton Pentegov / / Shutterstock

Belgijska fabryka Audi już od dłuższego czasu zmagała się z trudnościami a ich przyczyną była spadająca liczba rejestracji elektrycznego modelu q8 e-tron, jedynego, jaki był produkowany w Forest.

Pomimo protestów, zakład zostanie zamknięty z końcem lutego. To pierwsza sytuacja, w której marka należąca do koncernu Volkswagena zamknie fabrykę w Europie. Pierwsza, jednak nie ostatnia. Jesienią ubiegłego roku Volkswagen, do którego należy Audi, zapowiedział zamknięcie trzech fabryk w Niemczech i zwolnienie nawet kilkudziesięciu tysięcy pracowników.

O ile ratunkiem dla niemieckich fabryk mogą być chińscy inwestorzy, o tyle dla belgijskiej fabryki Audi nie udało znaleźć się zewnętrznego inwestora.
Zwolnieni pracownicy otrzymają świadczenia socjalne i odprawy uzależnione od stanowiska i wynagrodzenia.

Jak wynika z danych stowarzyszenia ACEA, w 2024 r. w państwach należących do Unii Europejskiej zarejestrowano 517,2 tys. samochodów osobowych produkowanych przez Audi – o 9,4 proc. a nominalnie o ponad 53 tys. mniej niż rok wcześniej. Audi było jedyną marką należącą do koncernu Volkswagena, w przypadku której zanotowano spadek.

MKZ

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (9)

dodaj komentarz
jaroslawzbigniew
Mądrość bije z komentarzy; przecież każdy Polak zna się na samochodach i piłce nożnej. Jakie mamy auta i drużyny piłkarskie, każdy widzi.
newcommer
Jeszcze max 2 lata i UE się rozpadnie.
5% ludzkości walczy o klimat, to my .
Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejsc niepokonanym.
nrg
Największy błąd to pętla jaką sobie zacisnęła UE (ciekawe na czyje zlecenie).
Gdyby konsumentom i producentom (przed wszystkim producentom) pozostawić możliwość wyboru czyli wolny rynek to gospodarka sama by się ustabilizowała względem potrzeb. Może z czasem ludzie przekonywaliby się do elektryków, a tak na siłę wdrażana produkcja,
Największy błąd to pętla jaką sobie zacisnęła UE (ciekawe na czyje zlecenie).
Gdyby konsumentom i producentom (przed wszystkim producentom) pozostawić możliwość wyboru czyli wolny rynek to gospodarka sama by się ustabilizowała względem potrzeb. Może z czasem ludzie przekonywaliby się do elektryków, a tak na siłę wdrażana produkcja, na siłę dofinansowywane z budżetu zakupy, kończy się to tym, że konsument nie chce, a nadmiar produkcji wykańcza fabryki. Ile to już razy popełniono ten błąd w Rosji ? Dlaczego nauczyciel nie korzysta ze swojego zasobu wiedzy?
pstrzezek
Tak wszyscy się pchają by kupować elektryki Audi? Wspaniała strategia, ogłosić koniec aut spalinowych do 2025 a teraz się z tego wycofywać i zwalniać ludzi. Bo zielona ściema nie pykła
roza_von_tusk
I dobrze, kto jeszcze kupuje ten złom. Szkoda że tuskowi niemcy kazali poprzeć cła na chińczyki, bo była szansa żebyśmy mieli u siebie te chińckie inwestycje a nie niemcy. No cóż. Inwestycja w marsze o praworządność niemcom się opłacała.
wril
A ja odbieram od dealera A6, w napędzie ze stuletnią brodą.
Elektryczne, póki co, najlepsze miejskie.
aleusz
Chciałbyłm straciś pracę i dostać 300k eurasków na otarcie łez. Żyjemy w 3 świecie, pogódzmy się z tym. Za 10 lat wasze dzieci będą sprzątać u dzisiejszych imigratntów.
hylobiusnews
Granice są przecież otwarte, co Cię powstrzymuje??

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki