Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Text kontynuuje prace nad nowymi produktami, w 2024 r. pokaże nowe źródło przychodów

Text kontynuuje prace nad nowymi produktami, w 2024 r. spółka pokaże nowe źródło przychodów - poinformowali przedstawiciele Text na konferencji prasowej. W IV kwartale roku finansowego wartość otrzymanych płatności wyniosła 21,74 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 8,6 proc. w skali roku.

fot. Elżbieta Krzysztof / Shutterstock

"Kontynuujemy prace nad nowymi produktami i nad nowymi źródłami przychodów. Na poprzednim spotkaniu mówiliśmy, że mamy nadzieję, że za pół roku pokażemy nowe źródło przychodów. Teraz mogę powiedzieć, że faktycznie wiemy, że pokażemy nie tylko źródło przychodów, ale pokażemy też pieniądze, które wpłyną" - powiedział na konferencji Marcin Droba, szef działu relacji inwestorskich spółki.

reklama

Na koniec IV kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.848, ChatBot 2.954, a HelpDesk 1.163.

"HelpDesk spisał się najlepiej ze wszystkich produktów, jeśli chodzi o liczbę klientów. Liczba klientów HelpDesk urosła o 42 klientów netto. HelpDesk będzie wspierany przez dołączenie do naszego programu partnerskiego" - powiedział Marcin Droba.

"HelpDesk zostanie połączony z KnowledgeBase. KnowledgeBase ostatni czas miał całkiem niezły, natomiast nie był to dla nas rentowny projekt. To będzie duża wartość dla HelpDesk. Również marketingowo HelpDesk będzie wspierany przez KnowledgeBase. Sam KnowledgeBase przestanie być samodzielnym produktem. Natomiast biorąc pod uwagę, jak się spisuje HelpDesk wydaje się być to bardzo rozsądny ruch z naszej perspektywy" - dodał.

W IV kwartale roku finansowego (styczeń - marzec 2024) wartość otrzymanych płatności wyniosła 21,74 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 8,6 proc. w skali roku i 1,9 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.

Na koniec marca 2024 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 160,1 USD wobec 156,4 USD na koniec grudnia 2023 roku i 159,7 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 134,5 USD wobec 132,4 USD na koniec grudnia 2023 r. i 121,0 USD przed rokiem.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

"Patrząc na LiveChat. com widzimy ciągle miejsce do poprawy każdego ze wskaźników. Wiemy, co mamy zrobić technicznie, żeby te wyniki były jeszcze lepsze" - powiedział Marcin Droba.

"O tym nigdy nie mówiliśmy na konferencji - mamy 59 klientów, którzy płacą za cztery produkty (produkty Text - przyp.). To jest dana, która pokazuje jak długa droga przed nami, pokazuje też potencjał i to, że musimy się poprawić w tym obszarze. Co bardzo ważne - doszło plus 10 klientów w ostatnim kwartale (mających cztery produkty - przyp.)" - dodał.

Jak podano w komunikacie, w ostatnim kwartale istotny wpływ na zanotowane wskaźniki operacyjne miały działania mające na celu optymalizację struktury cenników produktów spółki i wykorzystania produktów przez klientów. Rozpoczęte pod koniec 2023 roku kalendarzowego działania przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU (średni miesięczny przychód przypadający na jednego klienta) produktu LiveChat, przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn).

Wskazano, że spółka zakłada kontynuację takich działań w kolejnych kwartałach, co może mieć istotny wpływ na kształtowanie się ARPU i churn w tych okresach.

"Odnośnie zatrudnienia w spółce powiedziałabym, że jest stabilnie. (...) Poziom zatrudnienia w tej chwili jest mniej więcej docelowy, jest to trochę powyżej 250 osób, które pokazywaliśmy na koniec kwartału. W tej chwili mamy otwartych 9 rekrutacji, które pewnie uda nam się zapełnić do końca roku. Poziom wielkości zespołu nie będzie się znacząco zmieniał" - powiedziała na konferencji Łucja Kaseja z działu relacji inwestorskich LiveChat Software. (PAP Biznes)

alk/ gor/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty