Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Spółka 3LP chce pozyskać 100 mln zł w ofercie publicznej

Oferta publiczna 3LP obejmie nie więcej niż 15,9 mln nowo emitowanych akcji, a zamiarem jest pozyskanie ok. 104 mln zł brutto, czyli ok. 100 mln zł netto - podała spółka w prospekcie. Firma planuje inwestycje w zakresie automatyki magazynowej, wyposażenia i sprzętu IT, rozwój zarządzanej powierzchni magazynowej oraz inwestycje w ochronę środowiska.

fot. Alba_alioth / Shutterstock

Jak podano, przewiduje się, że inwestorom indywidualnym zostanie przydzielone 20 proc. wszystkich akcji oferowanych, a inwestorom instytucjonalnym pozostałe 80 proc. akcji.

reklama

Na 9 maja zaplanowana jest publikacja ceny maksymalnej. 10 maja rozpocznie się proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. 17 maja ma zostać opublikowana ostateczna liczba akcji oferowanych i ich cena. Zapisy od inwestorów indywidualnych przyjmowane będą od 10 do 17 maja, a od inwestorów instytucjonalnych w dniach 18-23 maja.

Maksymalna cena akcji oferowanych zostanie ustalona przez spółkę w porozumieniu z menedżerem oferty i zostanie podana do publicznej wiadomości w suplemencie, po jego zatwierdzeniu przez KNF.

O ile wszystkie nowe akcje zostaną wyemitowane i objęte przez inwestorów, to po przeprowadzeniu oferty nowe akcje będą stanowić 21,2 proc. kapitału zakładowego spółki, stanowiących 21,2 proc. w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu.

Na datę prospektu jedynym akcjonariuszem spółki jest spółka TIM, posiadająca 59.100.000 akcji istniejących stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego.

Tim oraz 3LP zawarli umowę lock-up, w której zobowiązują się do niezbywania akcji 3LP przez 360 dni od dnia rozpoczęcia notowań.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Celem oferty jest pozyskanie przez 3LP środków na dalszy rozwój działalności w okresie do dwóch lat. Spółka zakłada dalsze inwestycje rzeczowe w zakresie automatyki magazynowej oraz inne wyposażenie, sprzęt IT poprawiający efektywność i ergonomię pracy (ok. 52 mln zł).

W planie są również inwestycje w ochronę środowiska w zakresie zielonej energii poprzez zakup udziałów, farmy fotowoltaicznej o mocy 2MW odpowiadającej zużyciu rocznemu energii przez Spółkę lub zawarcie wieloletniego kontraktu typu cPPA (ang. corporate Power Purchase Agreement) na dostawę energii elektrycznej od wytwórcy OZE (odnawialne źródła energii) w wolumenie pokrywającym zapotrzebowanie Spółki oraz recykling poprzez zakup urządzeń do wtórnego wykorzystania odpadów (ok. 8 mln zł).

3LP zakłada także rozwój zarządzanej powierzchni magazynowej poprzez otwieranie nowych oddziałów oraz rozbudowywanie obecnie posiadanych. W przypadku pojawienia się okazji inwestycyjnych, spółka może przeznaczyć część środków na kupno udziałów w firmach z branży logistyki e-commerce.

"Na datę prospektu zarząd nie podjął żadnych wiążących decyzji w obszarze planowanych akwizycji. Proces wyboru potencjalnego podmiotu na cele akwizycji jest już jednak na zaawansowanym etapie. Na datę prospektu zarząd wyselekcjonował kilka podmiotów o skali przychodów w 2021 r. w zakresie 20 – 130 mln zł, z którymi będzie chciał rozpocząć wiążące rozmowy po uzyskaniu środków z emisji akcji oferowanych. Spółka zamierza przeznaczyć na ten cel około 40 mln zł" - napisano.

Zarząd spółki zamierza rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy począwszy od zysku za rok obrotowy 2023. Środki wypracowane w latach 2021/2022 zamierza przeznaczyć na rozwój spółki.

"Nasza strategia nakierowana jest na dalszy dynamiczny rozwój firmy, m.in. dzięki środkom pozyskanym z emisji. Planujemy, że do końca 2023 roku zarządzać będziemy ok. 240 tys. mkw. powierzchni magazynowej – czyli blisko trzykrotnie większą niż obecnie. Ponadto coraz większa część zarządzanej powierzchni będzie w pełni zautomatyzowana” – poinformował w komunikacie prasowym prezes Maciej Posadzy.

„Planujemy także rozwój na nowych rynkach, szczególnie perspektywicznym jest rynek niemiecki. Pracujemy obecnie nad przygotowaniem strategii komunikacyjnej i marketingowej związanej z pozyskiwaniem klientów na tym rynku. Natomiast samo otwarcie centrum logistycznego w Słubicach, dedykowanego do obsługi e-commerce w Niemczech planowane jest na II połowę 2023 roku. Kolejnym elementem naszej strategii są akwizycje – obecnie analizujemy możliwości inwestycji w zagraniczne i polskie spółki dostarczające usługi fullfilmentu dla e-commerce” – dodał.

3LP specjalizuje się w świadczeniu zautomatyzowanych usług logistycznych podmiotom z branży e-commerce i realizuje dostawy na terenie Polski oraz Europy.

Przychody 3LP w 2020 roku wyniosły 114,7 mln zł (+32,5 proc. w porównaniu do roku 2019), natomiast w trzech kwartałach 2021 roku osiągnęły poziom 102,5 mln zł (+27,7 proc. rdr). EBITDA spółki w 2020 roku wyniosła 24,8 mln zł (+52,6 proc. rdr), a po trzech kwartałach 2021 roku wynosiła 27,5 mln zł (+64,1 proc. rdr). Na poziomie wyniku netto w 2020 roku 3LP zanotowało stratę w wysokości 3,3 mln zł. W III kwartałach 2021 roku zysk netto wyniósł 7,1 mln zł.

W 2020 roku 3LP przygotowała i wysłała 4,51 mln przesyłek, co stanowiło wzrost o ponad 44 proc. w porównaniu do roku 2019. W III kwartałach 2021 liczba zrealizowanych przesyłek wyniosła 3,7 mln. (PAP Biznes)

doa/ sar/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty