Mowa o biurze podróży CELTUR Katarzyna Umżyńska z Bydgoszczy. Jak informuje AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji, to właśnie gwarancją tej firmy objęta była działalność organizatora wycieczek. W związku z tym właśnie do AXA powinni zgłaszać się poszkodowani klienci.
Osoby, które zapłaciły bydgoskiej firmie Celtur za wycieczki, które nie zostały lub nie zostaną zrealizowane, mogą zgłaszać roszczenia z tytułu umów zawartych od 17 września 2019 r. Do wnioskowania o zwrot środków uprawnieni są poszkodowani podróżni oraz agenci.
Żeby skutecznie zgłosić roszczenie, należy wypełnić formularz udostępniony na stronie axa.pl, podpisać go i wysłać skan lub zdjęcie dokumentu na adres e-mail ubezpieczyciela. Załącznikiem powinna być umowa zawarta z organizatorem turystyki lub potwierdzenie nabycia powiązanych usług turystycznych, a także kopia dowodu wpłaty pieniędzy.
Jak poinformował na Twitterze Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w sprawę zwrotu środków z tytułu upadłości biura podróży Celtur na razie nie został zaangażowany Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
MW