Grupa Mercator Medical podała w weekend, że według szacunków miała w czwartym kwartale około 369,7 mln zł zysku netto, około 413,6 mln zł wyniku EBITDA oraz 654,1 mln zł przychodów.
Dla porównania, w czwartym kwartale 2019 roku grupa odnotowała 0,7 mln zł straty netto, 7,6 mln zł wyniku EBITDA i 137,9 mln zł przychodów, a w trzecim kwartale 2020 roku wyniki grupy wyglądały następująco: 355,8 mln zł zysku netto, 390,9 mln zł EBITDA i 592 mln zł przychodów.
Zarząd wskazał w poniedziałkowym komunikacie, że - mimo rekordowych wyników w czwartym kwartale - kolejne okresy rysują się optymistycznie.
"W czwartym kwartale otoczenie rynkowe było dla nas ogólnie korzystne, a na początku nowego roku nasze ambicje pozostają wysokie. Znajdujemy się wciąż w środowisku niezaspokojonego popytu, dlatego w kolejnych miesiącach planujemy zwiększyć skalę wysokomarżowej sprzedaży spotowej" - poinformował w komunikacie prasowym Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych.
Wskazał też, że spółka finalizuje zapowiadaną wcześniej strategię na kolejne lata.
"Następne rekordy mobilizują nas do dalszej wytężonej pracy i podwyższają cele, do których dążymy" - powiedział Kruszewski, cytowany w komunikacie.
Spółka wskazywała, że w ramach nowej strategii chce wyjść ze swoim asortymentem poza obszar medyczny m.in. do branży beauty (salony fryzjerskie, kosmetyczne, manicure), do punktów weterynaryjnych i branży hotelarsko-gastronomicznej. Grupa pracuje też nad stworzeniem linii rękawic, które będą przeznaczone dla gospodarstw domowych.
Ponadto zarząd sygnalizował w połowie grudnia, że może poinformować w pierwszym kwartale 2021 roku o szczegółach rozbudowy mocy produkcyjnych.
Na koniec grudnia 2020 roku Mercator Medical dysponował około 535,4 mln zł gotówki netto. (PAP Biznes)
sar/ asa/