Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Lokalny e-commerce nowym trendem. Polacy coraz chętniej kupują online w pobliskich sklepach

Coraz chętniej Polacy kupują online, ale w pobliskich sklepach; tzw. lokalny e-commerce to nowy, szybko rosnący rynek - wynika z raportu „Lokalny handel internetowy 2024”. Dodano, że 70,4 proc. osób wybiera lokalne biznesy ze względu na atrakcyjną cenę.

fot. Jack_the_sparow / Shutterstock

Z raportu wynika, że Polacy najczęściej wyszukują w internecie pobliskich restauracji i hoteli (40,5 proc.), lokalnych sklepów z odzieżą i tekstyliami (29 proc.) oraz artykułami RTV-AGD (27,5 proc.), a także zakładów fryzjerskich i salonów piękności (25,5 proc.) oraz wszelkiego rodzaju lokalnych sklepów (23,5 proc.).

reklama

Na dalszych pozycjach znalazły się: instytucje i urzędy (22 proc.), specjaliści od napraw, np. hydraulicy, mechanicy (21,5 proc.), firmy zajmujące się turystyką, np. biura podróży (19 proc.), sklepy z żywnością i napojami (19 proc.) oraz firmy i instytucje zajmujące się rozrywką i rekreacją, w tym teatry, opery, muzea, etc.(18 proc.).

W informacji przekazano, że 18 proc. respondentów szuka w internecie lokalnych biznesów kilka razy w tygodniu. 16 proc. wskazało, że robi to kilka razy w miesiącu, a 12,5 proc. - raz w miesiącu. Odpowiedź "codziennie" i "raz w tygodniu" wskazało po 9 proc. osób.

"Coraz chętniej kupujemy online, ale w pobliskich sklepach. Ten tzw. lokalny e-commerce to nowy, ale szybko rosnący rynek. Takie rozwiązanie to oszczędność czasu i kosztów" - wskazali autorzy raportu.

Zgodnie z wynikami badania najważniejszym powodem, dla którego respondenci wybierają konkretną lokalną firmę, jest atrakcyjna cena - 70,4 proc. wskazań. Następne w kolejności są: pozytywne opinie klientów (64 proc.), nieduża odległość od miejsca zamieszkania (45 proc.), strona internetowa (32,5 proc.), polityka rabatowa (25,5 proc.) oraz "wizytówka w sieci" (17 proc.).

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że przybywa osób, które zamawiają produkty w sieci, ale odbierają je w pobliżu miejsca zamieszkania.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Raport „Lokalny handel internetowy 2024” został opracowany na podstawie badania przeprowadzone na zlecenie TrustMate.io przez firmę badawczą UCE Research na próbie 1006 osób w dniach 17-18 października br. metodą CAWI. 

fos/ pad/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty