„Już dzisiaj myślimy o zimie i o wyjazdach na narty. Moim celem jest stworzenie pociągu do Włoch i do Austrii. (...) Będę próbował utworzyć tego typu połączenie, bo wiem, że jest bardzo duże zainteresowanie. (...) Mam nadzieję, że mi się uda to dopiąć, chociaż - tak jak rozmawiam z kolejarzami - jest to bardzo trudne” - powiedział Klimczak w środę na antenie radia Zet.
Minister poinformował też, że kolejowe połączenie do Chorwacji cieszy się dużym zainteresowaniem i na pierwszych kilka wyjazdów wykupione zostały już bilety na kuszetki.
Pierwszy skład do Chorwacji wyruszy ze stolicy w piątek, 27 czerwca. Ceny na miejsca siedzące zaczynają się od 193 zł a w kuszetce od 301 zł.
Słowa ministra wywołały duże poruszenie w internecie. „Schlebianie potrzebom ludzi zamożnych”
Wypowiedź ministra infrastruktury wywołała spore kontrowersje na portalu X. Wśród wielu niepochlebnych ocen decyzji Klimczaka można przeczytać między innymi wpis autorstwa Pauliny Matysiak, która zarzuciła brak skupienia się na ważniejszych rzeczach.
Krytycznie wypowiedź ministra skomentowała także Anna Maria Żukowska z Nowej Lewicy. Polityk zarzuciła mu: „schlebianie potrzebom ludzi stosunkowo zamożnych”.
Również były polityk Robert Winnicki nie zostawił suchej nitki na postępowaniu Klimczaka. Eksposeł stwierdził, iż „jak kogoś stać na Dolomity to jak do tej potrafił sam bez problemu dotrzeć”.
Dziennikarz Wojciech Wybranowski zakpił z zapowiedzi ministra infrastruktury pisząc, że lepiej byłoby pomyśleć o: „przywróceniu zawieszonych od lat połączeń kolejowych w zachodniej Wielkopolsce. Tak by mieszkańcy krainy 100 jezior mogli dotrzeć koleją do najbliższego, dużego miasta - Poznania”.
Również Marcelina Zawisza z Partii Razem ostro dała do zrozumienia, że działania Klimczaka faworyzują ludzi majętnych, powołując się wprost na Wilanów.
PKP Intercity rozwija ofertę międzynarodową
Pociąg IC Adriatic Express będzie kursował z Warszawy do Rijeki cztery razy w tygodniu – we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a z Rijeki do Warszawy w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Jego trasa wyniesie około 1240 kilometrów, co czyni ją jedną z najdłuższych tras kolejowych dostępnych w Europie. Podróż potrwa około 19 godzin.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub.r. 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.
Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.
Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku - do 110 mln.
J.S. - Bankier.pl, PAP