Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Klienci banków stawiają na internet. Sprzedaż online wzrosła do 60 procent

Udział kanałów cyfrowych w sprzedaży detalicznych produktów bankowych wzrósł w Polsce z 38 proc. w 2020 roku do 60 proc. w 2024 roku - wynika z raportu firmy doradczej Kearney.

fot. Brian A Jackson / Shutterstock

Zgodnie z danymi najnowszego „Radaru Bankowości Detalicznej” Kearney, po raz pierwszy w historii ponad połowa (52 proc.) wszystkich interakcji, jakie europejscy klienci mieli ze swoimi bankami w związku z zakupem nowych produktów, odbyła się za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

reklama

Najwięcej zakupów produktów bankowych drogą on-line dokonuje się w Wielkiej Brytanii (74 proc.) oraz w Holandii (73 proc.). W Polsce ich odsetek wynosi 60 proc.

(Kearney)

Podano, że równolegle z postępującą cyfryzacją usług bankowych, w całej Europie od lat obserwowane jest postępujące zanikanie fizycznych oddziałów banków. Według analizy Kearney, w ciągu ostatnich 15 lat ich liczba zmniejszyła się o 43 proc.

"Trend ten postępuje, a tylko w ubiegłym roku swoje podwoje zamknęło 3 proc. europejskich oddziałów bankowych. Najwięcej zniknęło ich w Belgii (-12 proc.) oraz Czechach i Chorwacji (w obu krajach -6 proc.). Najmniej fizycznych oddziałów bankowych funkcjonuje dziś w Holandii, gdzie jedna placówka przypada na 25 tys. osób" - napisano w omówieniu raportu.

Według Kearney, po drugiej stronie znajduje się Francja z największą w Europie liczbą placówek bankowych, gdzie jeden oddział przypada na 2 tys. osób. (PAP Biznes)

seb/ asa/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty