InPost wprowadził nową usługę. Klienci mogą nadać przesyłkę z aplikacji mobilnej InPost Mobile. Nie trzeba drukować etykiety, ani umieszczać kodu QR na paczce, wystarczy nadać ją w dowolnie wybranym Paczkomacie, informuje spółka. W wersji testowej płatność odbywa się przez Blika. W przyszłym roku pojawią się kolejne metody płatności: karta płatnicza, szybkie przelewy, Apple Pay, Google Pay, zapowiada InPost.
Osoby, które chcą nadać paczkę, zrobią to z poziomu aplikacji, wybierając opcję "Nadaj". Następnie należy wprowadzić dane odbiorcy. Przesyłkę można nadać z paczkomatu do paczkomatu lub z paczkomatu na adres domowy/firmowy. Po wpisaniu danych klient Blikiem reguluje koszy operacji i otrzymuje kod nadania oraz kod QR. Ostatnim krokiem jest nadanie przesyłki w paczkomacie. Nadawcy mogą wybrać trzy rodzaje przesyłki w zależności od jej rozmiarów:
- gabaryt A – 8 × 38 × 64 cm,
- gabaryt B – 19 × 38 × 64 cm,
- gabaryt C – 41 × 38 × 64 cm.
Nowa usługa InPost dostępna jest 24 godziny na dobę w całej Polsce. Początkowo jest to wersja pilotażowa z jedną dostępną metodą płatności Blik. Klienci mogą wysyłać przesyłki bez konieczności drukowania i naklejania kodów QR i etykiet.
DF